Bursa ve Çevresi

1981
August 6, 2023

near Yalova, Yalova (Türkiye)

Yalovadan 3 motosiklet ile başlayan maceramız, yine yalovada sonlandı. 05.08.2023 güneşli bir havada Sabah 08.00'da yola koyulduk, Motosikletlerimiz Suzuki Vstorm 650 ve Honda Forza 250, Saat 9.00 da Bursa merkezde Abdal Simit Fırınında olduk ve Tahinli ile kahvaltımızı yaptık, akabinde Ulu Cami ve Kozahan bölgesinde biraz çevreyi gezip çınar ağaçları gölgesinde çay içtik. sonra Saat 10.30'da Misi Köyüne gittik ve çevreyi biraz dolaştık. Doğa bizi çağırdığı için şehirden bir an önce uzaklaşmak gerekiyordu ve düştük yollara. Bursa Keles yolundan Doğancı barajının kenarında geçerken gözümüze baraj manzaralı yer takıldı ver mola verdik, kesinlikte kahvenizi içmenşzi tavsiye ederim. Yola devam ettik ve Çaybaşını geçtikten sonra Soğukpınar yoluna girdik. Soğukpınarda Hanımelinde çay içtik. Gözleme ve ekmekleri çok güzel tavsiye derim. Soğukğınar camisinin önünden geçtikten 200 mt sonra artık asfalt yol bitti ve asıl macera başladı. Ketenlik Yayalasına kadar yol çok iyi değil yaylada biraz dinlendikten sonra Büyükdeliler istikametine doğru asıl gitmek istediğimiz yede doğru yöneldik ancak keteneklik yaylasından 600 mt gittikten sonra köprünün üstünde büyük kayalar yolu kapatmıştı, bir tanesini yerinden oynatarak yolu açtık ve devam ettik. Yolu bazı bölümleri çok aşınmış ancak diğer yerleri gayet iyi. Ve Saat 13.00'da asıl gitmek istediğimiz dere kenarında göl oluşmuş ve yaklaşık 300 mt yakınında isimsiz bir şelalenin olduğu konaklama alanımıza geldik. Böyle bir ortamda masanın suyun içinde olması olmazsa olmazımızdı, yemek, çay kahve hamakta uyuduktan sonra artık geri dönüş yoluna geçebilirdik. Toplamda 4 saat dinlendiğimiz yerin yakınında bir ev mevcuttur. ancak karanlıkta kalması çok önerilmemektedir. Orman hayatına yakın olduğu için ayı tehlikesi bulunmaktadır. Küçükdelilerden Keles-Bursa yoluna inerek Bursa Merkeze gittik. Bursaya gitmişken Özenal Kuzu Söğüşe gitmemek olmazdı. Hem porsiyonu büyük hem kaliteli temiz hemde fiyatı uygun. Yemek yedikten sonra artık tatlı zamanı ve Orhangazide Orhanın yeri Duvalı Tatlıya gittik, ben incirlisini seviyorum ama sadesi va kahveliside güzel. Saat 20.15'de Yalovada feribota rahatlıkla yetiştik ve bu macerada bir sonrakine kadar bitmiş oldu. Bazi tavsiyelerim olacak; Lütfen bu turu yapacaksanız en az 3 kişi olun, feribot biletinizi önceden alın. Özellikle kentten uzaklaşınca her yerde çeşme var ve meyve satan yol üstünde esnaflar var.

Tahinli:17 TL
Çay:7.5 TL
Söğüş:100 TL
Tatlı:50 TL

Koza Han

Irgandı Köprüsü

Misi Köyü

Kahve Molası :)

Çay, Gözleme, Köy Ekmeği :)