Aydın-Çakırbeyli-Mersinbelen-Koçarlı-İncirliova-Aydın

Photo ofAydın-Çakırbeyli-Mersinbelen-Koçarlı-İncirliova-Aydın Photo ofAydın-Çakırbeyli-Mersinbelen-Koçarlı-İncirliova-Aydın Photo ofAydın-Çakırbeyli-Mersinbelen-Koçarlı-İncirliova-Aydın

2 hours
January 31, 2018
January 2018

near Çeştepe, Aydın (Türkiye)

Bu rotayı motosiklet ile yaptım. İlk istikamet Çakırbeyli oldu, orada küçük bir moladan sonra Zeytinköy üzerinden Mersinbelen köyüne doğru yola çıktım. Sonra Koçarlı ve İncirliova üzerinden Aydın'a gelerek turu bitirdim. Hareket haline 2 saat, molalarla toplamda 3 saatte rotayı tamamladım. Mola verebileceğiniz yerleri aşağıya ayrıca belirteceğim. Rota oldukça muhteşem orman, dağ ve ova manzaraları içeren, Çakırbeyli'den sonra tırmanış ile başlayıp Koçarlı'ya iniş ile biten bir rota (tabii ki arada düz yollar da var). Yol çoğunluk itibariyle asfalt ve sorunsuz. Sadece şuna dikkat edin; Zeytinköy'den Gaffarlar'a kadar olan yol da ara ara gevşemiş mıcır mevcut. Aynı yolda kimi yerlerde yol ortasında sert mıcır ama kenarlarda gevşek mıcırlar var. Bu yolları giderken çok dikkatli gidilmeli. Onun dışında bahar aylarında gölgede kalan yollarda kimi yerler ıslak oluyor, bu da kaymaya neden olabilir. Dikkatli olunmalı! Mersinbelen'den çıktıktan sonra Koçarlı'ya kadar inen hem yol güzel hem de manzaralı. Gelelim verilebilecek mola yerlerine; ilk olarak Çakırbeyli, sonra tırmanış yolu üzerinde herhangi manzaralı bir yer, Mersinbelen Piknik Alanı(Mersinbelen'den Koçarlı'ya doğru giderken, bayağı bir yol gidiliyor, ismini oraya en yakın köy Mersinbelen olduğu için ben uydurdum yoksa Mersinbelen'e ait bir yer mi bilmiyorum), Çulhalar köyünde Menderes Ovası manzaralı kahvehane(fotoğraflarda var, favori yerlerimdendir, tavsiye ederim), Koçarlı'da pide ziyafeti ve İncirliova Sabahçı Kahvesi.

Son olarak bu rota bisiklet ile de katedilebilir. Tabii ki tırmanışı göz önüne alırsanız biraz zorlu ve tüm günü kapsayan bir tur olabilir. Ama bisiklet ile de çok zevkli olacağını düşünüyorum, onu da denemek isterim. Yol üzerinde su kaynakları mevcut. Son olarak yolda köy merkezleri hariç köpeğe rastlamadım. Köylerde rastladığım köpekler ise oldukça uysaldı, peşimden kovalayan hiç olmadı :)

NOT: Wikiloc'u kullanan ve rota yükleyen arkadaşlardan ricam; lütfen sadece rota yüklemekle kalmayın, rotanızla ilgili bilgiler de verin. Yoksa sadece harita paylaşmanın çok fazla bir anlamı olmuyor. Teşekkürler.

PictographPhoto Altitude 70 ft

Ova manzarası

Mersinbeleni piknik alanı

Çulhalar Köyü Kahvehane

PictographPhoto Altitude 103 ft

Odun ateşinde çay, tavsiye ederim. Seyyar börekçi de var yanında...

• Photo of Derya..
    Derya.. Sep 28, 2023

Aydınlı biri olarak sayenizde Çulhalar köy kahvesini öğrendim. Manzara ve hava harika. Arada kahve içmeye gideceğim bir yer..