Apkārt Latvijai ar moto

one day 8 hours 52 minutes
November 15, 2017
November 2017

near Riga Ghetto, Rīga (Latvijas Republika)

Apkārt Latvijai gar robežu.
Maršruts ir nedaudz rediģēts reāla brauciena ieraksts. Devāmies ceļā ar domu turēties pēc iespējas tuvāk robežai. Maršruta ierakstā bija daudz cilpas un līkloči kas radās meklējot ceļus gar robežu - daudz kur iebraucām strupceļā vai sastapām šķēršļus - purvi, grāvji, aizauguši ceļi, sētas, privātīpašumi, robežsargi un citi zvēri. Tāpat arī novirzīšanās uz dažādiem apskates objektiem, benzīntankiem, veikaliem un nakšņošanas vietām. To visu es izdzēsu, atstāju "tīru" track ierakstu.
Man šis brauciens aizņēma 6 dienas.

Daži ieteikumi citiem ceļotājiem - maršruts pārsvarā ir pa ceļiem, tomēr dažās vietās tie ceļi ir stipri aizauguši, citur taka ved pāri laukam un šogad viņa ir, bet nākamgad varbūt būs uzarta. Šur tur būs jāšķērso kāds grāvis vai upīte, tādēļ labāk ceļā doties divatā.
Nakšņošanai iesaku Latvijas valsts mežu atpūtas vietas, priekš android ir LVM aplikācija ar atpūtas vietu karti un aprakstu. Man izdevās gandrīz katru vakaru atrast kādu LVM vietu ar iekārtotiem galdiem, soliem, ugunskura vietu un pat sagatavotu malku.

Pierobežas joslā drīkst uzturēties tikai ar atļaujām. Atļauju var noformēt caur portālu latvija.lv un tai nav jābūt obligāti līdzi drukātā veidā.
Vēl svarīga lieta par Krievijas un Baltkrievijas robežu - robežas joslas platums ir 12 metri un tajā atrasties ir aizliegts. Arī tad ja jums šķiet ka neviens jūs neredz. Pat ja esat ellē ratā dziļi mežā kur neviena cilvēka nav 20 km rādiusā. Redz! Neprasiet man kā es to zinu :D

• Photo of janisp
    janisp Feb 16, 2020

Paldies par feinu aprakstu. +++

• Oskars Strelnieks Feb 17, 2020

Jā, pierobeža ir spēcīga. Vēlējos pleblist par atrašanos Baltkrievijas, Lietuvas un Latvijas robežu ir tā, ko robežsargi teica: "Drīkst tikai ar speciālām ģenerāļu atļaujām." Apskatīt ir vērts bet visas zīmes tajā rajonā norāda, ka labāk tur neatrasties. Pie robežas nedrīkst pārvietoties par uzarto, neatceros cik metru joslu. Lai cik skaista viņa izskatītos, par to draud administratīvais sods un skaidrošanās ar robežsardzi.