COSTA RICA I PANAMÀ (1) Totuguero - Puerto Moin (limón)

Photo ofCOSTA RICA I PANAMÀ (1) Totuguero - Puerto Moin (limón) Photo ofCOSTA RICA I PANAMÀ (1) Totuguero - Puerto Moin (limón) Photo ofCOSTA RICA I PANAMÀ (1) Totuguero - Puerto Moin (limón)

July 17, 2017
February 2015

near Tortuguero, Limón (Republic of Costa Rica)

Volta a Costa Rica i part de Panamà en bicicleta durant el febrer i març del 2017.

Sabíem que probablement no eren els països més apropiats per a viatjar en bicicleta però l’espectacularitat de molts dels seus paisatges i la generositat de la natura ens garantitzaven moments inoblidables. Quin mitjà de transport podia ser millor que la bicicleta per tenir el màxim contacte amb la natura? Per poder completar una volta circular a Costa Rica i de pas conèixer un altre país, vam optar per saltar uns dies a Panamà i tornar a entrar a Costa Rica per l’altre costat. Una manera fàcil de resumir el nostre viatge seria: parcs nacionals espectaculars i ben conservats, volcans increïbles, platges de somni, frondoses selves tropicals i molta biodiversitat. Una altra manera seria: massa trànsit, poques carreteres secundàries, pistes molt empinades i en mal estat, masses turistes, preus cars i calor, molta calor. Podeu elegir el resum que vulgueu encara que al final, per sort, el que queda és el primer. I recordeu: no podreu dir que coneixeu tots els matisos del verd fins que no hagueu viatjat a Costa Rica. Ara bé, realment cal conèixer-los? Això ja depèn de cadascú .
El dia que vam començar la travessa des de San José, la capital, plovia sense interrupció. A més a més sabíem que les poques carreteres que conduïen a l'altra banda de la Cordillera Central, a la vessant caribenya, estaven atestades de trànsit, així que vam optar per agafar un bus amb les nostres bicicletes des de San José cap a Tortuguero. No ens en vam penedir ja que la pluja, la densitat de camions, la manca de voral i un llarg túnel amb mala visibilitat ens hagueren amargat el trajecte. El bus ens va deixar a la petita localitat de la Pavona, on una petita llanxa ens va portar a nosaltres i les nostres bicis fins a Tortuguero, un petit poble ubicat en una zona costera rodejat de rius, pantans i mar i que no s’hi podia arribar per terra.
Allí vam fer un petit tomb en bicicleta i algunes excursions d’observació de fauna i un parell de dies després vam començar la nostra primera etapa en bicicleta, encara que el primer tram d’aquesta fou també amb les bicis i nosaltres a sobre d’una llanxa, ja que no es podia sortir pedalant de Tortuguero. Així doncs, aquest track és el primer tram de la primera etapa.

PictographFauna Altitude 23 ft

Tortuguero

Tortuguero és un assentament bàsicament turístic dins d'un espectacular Parc Nacional amb el mateix nom. És un indret frondós i exuberant, totalment recobert per una vegetació selvàtica i envoltat per rius i zones pantanoses amb una biodiversitat impressionant. Està totalment rodejat d'aigua (dolça i salada) i només s'hi pot arribar per mar o aire.

PictographFauna Altitude 25 ft

Volta per Tortuguero

Vam aprofitar que teníem les bicicletes per donar un petit tomb pels voltants del poble de Tortuguero. Havíem de vigilar al posar el peu a terra, doncs la biodiversitat d'aquest indret és espectacular!

PictographRiver Altitude 60 ft

Pels rius i canals de Tortuguero

Vam sortir de Tortuguero per un ample riu que discorria paral·lel al mar Carib, direcció Puerto Moin. La densa vegetació circumdant i l'espectacularitat de la fauna van fer el viatge molt interessant.

PictographRiver Altitude 54 ft
Photo ofPels rius i canals de Tortuguero cap a Puerto Moin. Photo ofPels rius i canals de Tortuguero cap a Puerto Moin. Photo ofPels rius i canals de Tortuguero cap a Puerto Moin.

Pels rius i canals de Tortuguero cap a Puerto Moin.