Boottocht en wandeling Biesbosch, Drimmelen

Photo ofBoottocht en wandeling Biesbosch, Drimmelen Photo ofBoottocht en wandeling Biesbosch, Drimmelen Photo ofBoottocht en wandeling Biesbosch, Drimmelen

May 1, 2024
May 2024

near Drimmelen, Noord-Brabant (Nederland)

Dagtocht per boot (inclusief lunch) doorheen de wildernisnatuur van het Nederlandse Biesbosch, georganiseerd door Landschap vzw. Op een comfortabel uitgerust vaartuig verkennen we de rivieren en kreken van het Brabantse natuurgebied, met een begeleidend woord van diverse gidsen. Vanaf het zonnedek kunnen we doorlopend water-/roofvogels spotten, zoals de indrukwekkende zeearend, fuut, lepelaar, havik, roerdomp, zwaan, ijsvogel, snor, .... Op de Deeneplaat meren we aan voor een stevige wandeling van 9 kilometer naar de Polder Hooge en Jantjesplaat. Onderweg meer vogelvertier, maar ook gezelschap van reeën, wilde paarden, runderen en overal beversporen. Op de terugweg naar Drimmelen over de Amer, genieten we na met een hapje (koud of warm) en een drankje (fris, biertjes). Voor gelijkaardige activiteiten in dit nationaal park, bezoek www.landschapvzw.be/activiteiten of www.beleefdebiesbosch.nl.