Tiszavalki-medence, Madárrezervátum

Photo ofTiszavalki-medence, Madárrezervátum Photo ofTiszavalki-medence, Madárrezervátum Photo ofTiszavalki-medence, Madárrezervátum

2.83 nm
-93 ft
August 13, 2023
August 2023

near Szőkeszélitanya, Heves (Magyarország)

A „Tisza-tavi átevezés” és a Tiszafüredi három napos rendezvény miatt valami csendesebb helyszínre vágytam. Igy jött az ötlet: irány a Tiszavalki - medence. Megvettem az „E- matricát, Poroszlónál fel a gátra! Nem sok horgász volt, így hamar megtaláltuk az „Alaptábor” helyét.
Ezt a napot, pihenésre, nézelődésre, feltöltődésre szántam, nem terveztem nagyobb túrát. A Madárrezervátum járatlan terület, nem sok járható rész van, magadnak kell utat csinálni. A Pack - Raft sem ide készült, a SUP-ot nem is hoztuk. Bérelt kajakkal, kenuval szoktam erre túrázgatni. Meglepve tapasztaltam, hogy a vízen is csak néhány horgásszal találkoztam, ilyet 20—25-éve láttam utoljára. Csak én voltam, a csend, és a Tisza-tó. Áteveztem a túlsó partra, ahol nem sok kikötési lehetőség volt, de sikerült találni. Megettem a szendvicsemet, majd kis kerülővel visszaindultam. Vissza fogunk térni kemény járgánnyal!
Többet volt a kezemben a fényképező, mint az evező, emiatt nem lett belőle jelentősebb kilométer.
A Tisza-tónál a gátra gáthajtási engedély birtokában lehet felhajtani és parkolni csak a töltésen az út mellett lehet!