KORSAN KOYU/KARAÖZ - SAZAK KOYU/ADRASAN

Photo ofKORSAN KOYU/KARAÖZ - SAZAK KOYU/ADRASAN Photo ofKORSAN KOYU/KARAÖZ - SAZAK KOYU/ADRASAN Photo ofKORSAN KOYU/KARAÖZ - SAZAK KOYU/ADRASAN

14.88 nm
September 8, 2020
September 2020

near Çerdin, Antalya (Türkiye)

Denizden Likya 6.gün

***Rota başında GPS hatasından kaynaklı sapma var. Tamamı denizdendir. Taşlık Burnunu geçerek yapılmıştır***

Korsan Koyu’ndan son gece konaklayacağımız Sazak Koyu’na geçiyoruz

Başından beri heyecanla beklediğimiz Gelidonya Feneri Taşlık Burnu Beş Adalar geçişini sorunsuz atlattık

Taşlık Burnu sayısız gemi kazasına tanıklık etmiş hırçın dalga ve ters akıntılarıyla meşhur bir yer

Likya Ultra Maratonu etaplarının da en efsanevi noktalarından biri olmasından dolayı hepimizin denizden izlemek istediği bir geçiş yeriydi

Sulu Ada hevesimiz kursağımızda kaldı. Yaklaşırken önümüzden en az 30 tane tur teknesi adaya doğru yol aldı. En az 750 kişi gitti aynı anda adaya. Böylece rotayı doğrudan Adrasan ve sonrasında Sazak Koyu’na çevirdik

Sazak Koyu’na giderken son olarak Teke Burnu’nu geçiyoruz ve 3 şiddetinde bir hava ile karşılaşıyoruz. Neyse ki rüzgar altı kaldık ve çok yıpranmadan burnu geçtik

Tahtalı zirveyi görünce evimize gelmiş kadar rahatlamıştık

Rotamız üzerinde son gecemizi geçirmek üzere Sazak Koyu’na girdik ve kamp ocağımızın tüpü bittiği için çay ve sohbet için küçük bir ateş yaktık. Kaplumbağaları ışıkla yanlış yönlendirmemek için çevresini taşlarla yüksekçe ördük, ateşimizin deniz tarafından görülmemesine dikkat ettik

Aslında 6.günde Çıralı’ya varıp final yapabilirdik. Ancak bizi alacak araçla ilgili lojistik planlar 7.günü beklememizi gerektiriyor.