Gave d'Aspe-Gave d'Oloron Soeix-Legugnon

Photo ofGave d'Aspe-Gave d'Oloron  Soeix-Legugnon Photo ofGave d'Aspe-Gave d'Oloron  Soeix-Legugnon Photo ofGave d'Aspe-Gave d'Oloron  Soeix-Legugnon

3.79 nm
August 8, 2015

near Gurmençon, Aquitaine (France)

CAT.
Baixada de la gave d'Aspe des de la base nàutica de Soeix, aprofitant l'experiència dels seus guies de caiac i ràfting i tot el material necessari (caiac,pala,neoprè i armilla). El recorregut de uns 7-8 km es molt divertit ,ja que te trams tranquils i trams de rapits on l'aigua a vegades no et deixa veure que tens davant teu.
No es aconsellable (pot ser es prohibit i tot) baixar sol i sense guia, ja que el cabal pot varia molt en pocs minuts. A part de tenir un parell de punts on s'ha de evitar les rescloses de presa d'aigua per canals. Al primer s'ha de baixar pel lateral i superar la resclosa per terra.
Al segon també per una escala lateral, però un petit canal de remuntada pels peixos, permet baixar-la sense desmuntar. Els guies li deien "el túnel de la muerte" però no es difícil i si divertit.
Desprès de ajuntar-se al la gave d'Ossau seguim fins el poble de Legugnon on ens recullen i tornem a la base.

FRA

PictographRisk Altitude 689 ft

Transport

Punt de sortida per passar la presa.

PictographWaterfall Altitude 659 ft

Tornada al aigua

Punt on tornem a l'aigua

PictographRisk Altitude 653 ft

El tunel de la muerte

Evitem la presa per una rampa amb túnel final, molt divertit. Els raft passen a peu o salten a l'aigua des de dalt de la presa.