El Congost de Mont-rebei amb Kaiac i la tornada a peu

Photo ofEl Congost de Mont-rebei amb Kaiac i la tornada a peu Photo ofEl Congost de Mont-rebei amb Kaiac i la tornada a peu Photo ofEl Congost de Mont-rebei amb Kaiac i la tornada a peu

6.9 nm
-27 ft
October 4, 2018
October 2018

•   5 2 Reviews

near Girbeta, Aragón (España)

L’inici d’aquesta ruta circular i combinada, una part amb kaiac de 3,5 milles nàutiques i l’altre de senderisme o trekking de 6,4 Km., és al pàrquing de la Masieta (embassament de Canelles) que es troba a 8 km. del Pont de Montanyana.
Després de deixar el cotxe ens arribem a l’indret on ens espera el guia amb els kaiacs, que ja havíem contractat a la Web :
Després d’equipar-nos i d’escoltar les diferents indicacions per part del guia de com navegar amb kaiac, (la majoria de nosaltres no ho havíem fet), guardem les motxilles en sacs hermètics i els mòbils i càmeres de fotos dins un pot també hermètic, comencem l’aventura.
Comencem a navegar en direcció al congost, després d’uns 3 km. de navegació ja trobem el congost de Mont-rebei format pel pas del riu Noguera Ribagorçana travessant la serra del Montsec, amb parets verticals de més de 400 m d’alçada que s’arriba a estretir fins als 20 m. ( espectacular!!!).
Un cop passat el congost i el pont que comunica l’Aragó amb Catalunya, ens trobem amb una roca que sobresurt de l’aigua que, segons el guia, és anomenada El Bisbe, on decideixo pujar al cim del seu cap, amb no poca dificultat. Ha estat molt emocionant, sobretot amb els ànims dels companys que tenien la il·lusió de veure’m remullat dins l’aigua.
Continuem, ens arribem i desembarquem en una balma als peus de la primeres Passarel·les de Montfalcó. Després de canviar-nos el calçat comencem la tornada pujant per la passarel·la. Un cop superat el primer espadat continuem el camí fins les segones passarel·les i escales per salvar els més de 50 m. de desnivell a la roca, aquest tram es més estret i puja fent ziga-zaga. Un cop a dalt, baixarem fins a arribar al Pont penjat de 36 m. de llargada sobre el riu o pantà que uneix Aragó amb Catalunya.
Des del pont hi ha una imatge excepcional del Congost de Mont-rebei i les dues parets a banda i banda, la de Catalunya i la d'Aragó. Per la nostra sorpresa ens trobem amb una guineu que ens segueix un tram i adoptant posicions força fotogèniques. Semblava força acostumada al contacte humà. Comencem a pujar per un camí ample i còmode fins arribar a l’encreuament del Gr-1, camí tradicional que ve des de l'ermita de la Pertusa. Seguim el GR. en direcció al congost i entrem al Congost de Mont-rebei, és l'únic gran congost de Catalunya que es manté més o menys verge. El Congost té uns 4km de llarg i el seu pas es fa íntegrament per un camí excavat a la roca, i en alguns punts per túnel. Cal recordar que aquest camí se situa a gran altitud i no disposa de barana, fet que no és recomanable per als nens o als qui pateixen vertigen, fora d’això no suposa cap tipus de dificultat.
Cal dir que durant el trajecte el GPS es “torna boig” buscant els senyals que se li escapen entre les parets de roca del estret congost.
Un cop travessat el congost, continuem fins el pont penjat de Sant Jaume o de la Maçana, i seguint arribem al pàrquing donant per acabada aquesta magnifica i fantàstica ruta.
S’ha de tenir en compte que en l’últim tram de la ruta que vam agafar, hi ha una bifurcació. El camí de baix, si el pantà està a dalt de tot no es pot passar.
Salut i molt bona sortida amb kaiac i caminada!!!

2ª passarel·les

PictographCave Altitude 2,362 ft

Balma desembarcament

Començament del Congost

PictographPhoto Altitude 0 ft

Congost de Mont-rebei

Cruïlla de l'ermita de la Pertusa

Photo ofEl Bisbe ( roca que sobre surt de l'aigua) Photo ofEl Bisbe ( roca que sobre surt de l'aigua) Photo ofEl Bisbe ( roca que sobre surt de l'aigua)

El Bisbe ( roca que sobre surt de l'aigua)

PictographRiver Altitude 1,660 ft

Pont penjat

• Photo of joboix
    joboix Oct 22, 2018

Ruta espectacular!!! És un passeig amb kaiac sobre aigua turquesa de dues hores molt bonic i bucòlic, i la tornada fent senderisme per les passarel·les i el congost a set fantàstic. Salut i República!

• Photo of dreamingwithdolphins
    dreamingwithdolphins Dec 4, 2018

Precioso

• Photo of JEP BOIX
    JEP BOIX Dec 4, 2018

Comparto tu opinión y agradezco tu valoración. saludos dreamingwithdolphins!