Bolimowski Park Krajobrazowy - Kajakiem po Rawce 2017-07-09

Photo ofBolimowski Park Krajobrazowy - Kajakiem po Rawce 2017-07-09 Photo ofBolimowski Park Krajobrazowy - Kajakiem po Rawce 2017-07-09 Photo ofBolimowski Park Krajobrazowy - Kajakiem po Rawce 2017-07-09

6.16 nm
July 12, 2017
July 2017

near Budy Grabskie, Lódzkie (Rzeczpospolita Polska)

Wyjątkowo malowniczy odcinek rzeki, zapewniający jednak sporo kajakarskich atrakcji. Przy niskim poziomie wody wymagający niewielkich umiejętności sterowniczych i angażujący fizycznie, ale spokojnie można pozwolić sobie na zabranie dzieci. Kilka przepraw górą, ponad konarami powalonych drzew, dwu czy trzykrotna konieczność przeciągnięcia kajaków brzegiem, kilka ładnych miejsc na wyciągnięcie kajaków na krótki popas. Początkowy fragment trasy z nurtem, bezpośrednio przed tamą rzeka uspokaja się i trochę trzeba powiosłować w kierunku kanału kończącego etap do tamy.
Z uwagi na walory krajobrazowe, dzikość roślinności, brak infrastruktury wzdłuż brzegów - spokojny i dający relaks spływ dla osób nie posiadających specjalnych umiejętności, za to chcących odpocząć, naładować baterie. W opisie trasy wypożyczalni kajaków Grabskie Sioło, z której oferty korzystaliśmy - przepłynięcie tych 11 km może zająć od 3 do 6 godzin. Nam, bez dużego tempa i z kilkoma przystankami zajęło to 3.5 godziny, przy czym zapewne im niższy stan wody, tym trasa bardziej czasochłonna. Bardzo polecamy obsługę ośrodka Grabskie Sioło, bardzo sprawny odbiór kajaków i transport, rzeczowa informacja. Będziemy tam wracać!