Rode fietspaden van Tilburg-West naar Oisterwijk: Waalwijk - Tilburg - Oisterwijk - Udenhout

August 23, 2015
May 2015

near Waalwijk, Noord-Brabant (Nederland)

Al jaren was ik op zoek naar een mooie route naar Oisterwijk, en uiteindelijk heb ik hem gevonden. Veel goed asfalt in een mooie omgeving.

Even wat mooie trajecten:
- Spinder, tussen Blauwe Meer (De Moer) en Tilburg
- Mastbos: pad van niets naar nergens, maar heerlijke skeeleren
- Reeshofdijk: oud pad dat, op een paar honderd meter klinkers na, goed geasfalteerd is
- Spoordijk: vanaf Tilburg-Oost naar Oisterwijk langs het spoor. Ongehinderd skeeleren!
- Oisterwijk: in Oisterwijk is een rood fietspad waar ik meestal even aanleg bij IJssalon Di Matteo
- Loonse en Drunense Duinen: vanaf Bosch en Duin naar Waalwijk ligt vaak wat zand en denneappels op de weg. Niet optimaal, maar wel te doen.

Via Udenhout moet je direct na het spoor links langs een poortje en kom je weer op prima ondergrond uit. Een alternatief is sinds kort via Biezenmortel naar De Rustende Jager; de secundaire is opnieuw geasfalteerd met een rood fietspad. En vanuit de Rustende Jager kun je prima naar Giersbergen en Drunen.

• Jos de Bel Aug 17, 2017

Erg leuke route door landelijk gebied, het bos en de stad. Bedankt voor het delen Harald!

• Harald van Engelen Aug 17, 2017

Goed te horen Jos. Als ik maar 1 persoon blij kan maken met de routes is mijn missie geslaagd. Bij deze dus.

Veel skeelerplezier nog!

• liesje korthoudt Jul 14, 2018

Het is een mooie route, maar niet haalbaar voor skaters met minder ervaring op 2u tijd.
    Je moet hier minstens 4u voor uittrekken. 52km op 2u, kan enkel met een fiets

Het is een mooie route, maar niet haalbaar voor skaters met minder ervaring op 2u50 tijd.
    Je moet hier minstens 4u voor uittrekken.

• liesje korthoudt Jul 14, 2018

Je moet hier minstens 4u voor uittrekken.

• Mats Hulsmans Feb 4, 2020

super leuke route. vooral de afwisseling van stad en natuur. we hebben de route al 2 keer gedaan. je kunt de route ook starten bij de parkeerplaats van de loonse en drunese duinen.