Nóg meer bos en hei

September 20, 2020
September 2020

near Wageningen-Hoog, Gelderland (Nederland)

Zie mijn Wikiloc-routes 'Bos en hei' en 'Meer bos, meer hei, meer beter!'. Maar dan nog uitgebreider: bijna 30km heerlijke beton- en asfaltpaadjes, en bijna helemaal autovrij. Heerlijk!

Tip voor wie nog meer kilometers wil maken: de zuidkant van deze route (het Dr. Hartogpad langs het spoor) is ook de noordkant van mijn Wikiloc-route 'Bos en veld', dus die laten zich makkelijk combineren.

(Ik vind het leuk om te lezen als anderen hier ook van genieten, dus aarzel vooral niet om een reactie achter te laten 🙂)

• Katja Bouman Dec 5, 2020

Erg mooie route! Houd er in de herfst op sommige plekken (logisch) rekening mee dat er blad op het pad ligt. Zorgt voor een extra uitdaging ;). Bedankt voor het delen!

• Vincent Atoon 1 Apr 26, 2021

Zeer mooie route door het bos en heide gebied. Let goed op bij sommige afdalingen denk je lekker vaart te kunnen maken ligt er een wildrooster. Dit is dan best schrikken en zeker omdat je niet weet wat voor een rooster het is. Sommige asfalt stukken zijn best slecht waardoor het berg op veel kracht vereist. Stukken bij viaducten zijn beklinkerd ook deze zijn minder goed begaanbaar. Het grootste gedeelte is wel beton en dat skeelert erg fijn.

• JeannetteNoordam Apr 28, 2021

Prachtige route over hoofdzakelijk goed begaanbare fietspaden. Wij hebben onze auto bij natuurvriendenhuis De Bosbeek neegezet.

• hja.okel Sep 9, 2023

Mooie omgeving sommige stukken niet heel breed, sommige stukken minder van kwaliteit.
    let op die wildroosters, wat eerder gezegd werd bij een paar afdalingen eindig je bij zo'n rooster ik moest de berm in om te voorkomen dat je door zo'n rooster gaat terwijl je rolt.
    Na de spoorwegovergang ook voorzichtig bij de afdaling. ( stuk of 7 wildroosters)
    Laatste stuk route lukte niet ivm wegwerkzaamheden &fietspad afgesloten.
    Navigeren gewoon met telefoon lukte me niet perse zo'n watch nodig zegt het programma super vervelend.
    Route was prachtig bos en heide.