TRAVESSA TRANSPIRINAICA DE MAR A MAR AMB CAVALL 1.059Km. (Revisat)

Photo ofTRAVESSA TRANSPIRINAICA DE MAR A MAR AMB CAVALL 1.059Km. (Revisat) Photo ofTRAVESSA TRANSPIRINAICA DE MAR A MAR AMB CAVALL 1.059Km. (Revisat) Photo ofTRAVESSA TRANSPIRINAICA DE MAR A MAR AMB CAVALL 1.059Km. (Revisat)

August 28, 2021
August 2021

near Colera, Catalunya (España)

DE COLERA (Mediterrani) fins CABO HIGUER (Cantàbric)

Objectiu aconseguit!! finalment després de 38 dies i 1.059 Km. de ruta, hem pogut unir els dos mars, Mediterrani i Cantàbric tot seguint la ruta Transpirinenca amb els nostres soferts i estimats cavalls.

La travessa ha estat pensada per fer-la amb total autonomia, és a dir, pernoctant amb tenda o bivac i portant a les alforges els estris necessaris per la nostra alimentació i la dels cavalls, cal a dir però que a la part final del recorregut en concret el tram Navarrès, hem tingut la inestimable ajuda d’un vehicle d’assistència, sense el qual no hagués sigut possible realitzar-la.

Al llarg de tota la travessa, sempre hem procurat mantenir-nos a la màxima altura, evitant en la mesura del possible les zones urbanitzades, d’aquesta manera també ens estalviàvem moltes pistes asfaltades o bé cimentades, malgrat tot en alguns llocs no ha estat possible, però el percentatge d’asfalt resultant ha resultat molt baix.

La dificultat del recorregut la cataloguem com alta, no tant per la seva dificultat tècnica sinó més per la quantitat de Km, de dies de ruta i la durada de les etapes, que en la seva majoria no baixaven de les 8 hores, també cal fer esment de que algunes etapes poden presentar certa dificultat com per exemple els trams entre Vallter i el Puigmal o de Colera fins Sant Quirze de Colera, on trobarem corriols molt estrets amb força timba al costat on fa una mica de “Yuyu” anar muntat, encara que són una minoria.

El track proposat és el real, nomes s’ha editat per esborrar els punts erràtics i aturades, la gran majoria discorre per pistes més o menys amples, una bona part per corriols i altra més petita camp a través però sense pèrdua, també hi han alguns trams on haurem de fer peu a terra per alleugerir els nostres cavalls, ja sigui per l’excessiu pendent o bé pel mal estat del terreny, graons, terra inestable etc., però aquests trams es poden comptar amb el dits de la mà.

Pel que fa als cavalls, durant tota la travessa han estat alimentats amb pastures i pinso, l’aigua l’obteníem de rierols, fonts i abeuradors per bestiar que anàvem trobant pel camí , pel que fa a les mans i peus, el fet de que utilitzem la tècnica de Barefoot, tampoc ens ha suposat cap problema, posant-li les botes quan el casc ho requeria.

En definitiva, creiem que ha estat una experiència inoblidable, hem tingut dies d’una calor insuportable, altres de pluja i d’altres espectaculars, pujant i baixant cims de més de 2.500 m. travessant inacabables boscos i fagedes de conte de fades, creuant rius no sempre fàcils... i això si, sempre amb l’ajuda incondicional dels nostres companys d’aventura, en Pitus i en Nevat . En fi, si teniu l’oportunitat us ho recomanem vivament, no us deixarà indiferents.

Genets: Toni Raga i Josep Brucart
Cavalls: Nevat i Pitus
Distància recorreguda: 1.059 Km.
Desnivell acumulat: 37.798 m
Dies de ruta: 38

Notes:
Com ja hem comentat, el fet de no anar ferrats, ens ha facilitat molt transitar per zones difícils, com llastres de pedra, graons, etc, per tant si porteu els cavalls ferrats haureu d’estar especialment atents al camí.

Al track podreu apreciar desviaments del camí lògic, el motiu ha estat per temes de avituallament.

Ja ha estat arreglat la part del Track corresponent entre Queralbs i el Coll de Queralbs, (tram una mica delicat).

Es pot trobar informació mes detallada sobre les etapes, als diferents trams publicats.

Objetivo conseguido!! finalmente, después de 38 días y 1.059 Km. de ruta, hemos podido unir los dos mares, Mediterráneo y Cantábrico, siguiendo la ruta Transpirenaica con nuestros sufridos y queridos caballos.

La travesía, ha estado pensada para hacerla con total autonomía, es decir pernoctando con tienda o vivac y llevando en las alforjas lo necesario para nuestra alimentación y la de los caballos, hay que decir que en la parte final del recorrido, en concreto en el tramo Navarro hemos tenido la inestimable ayuda de un vehículo de asistencia, sin el cual, no hubiese sido posible realizarla.

Durante toda la travesía, siempre hemos procurado mantenernos a la máxima altura, evitando dentro de lo posible las zonas urbanizadas, de esta forma también nos ahorrábamos muchas pistas asfaltadas o cementadas, a pesar de todo en algunos lugares no ha sido posible, pero el porcentaje resultante ha sido muy bajo.

La dificultad del recorrido la catalogamos como alta, no tanto por su dificultad técnica sino más bien por la cantidad de kilómetros, los días de ruta y la duración de cada etapa, que en su mayoría no bajaban de 8 horas, también hay que hacer mención de que algunas etapas pueden presentar cierta dificulta como por ejemplo los tramos que van desde Vallter hasta el Puigmal o entre Colera y Sant Quirze de Colera, donde encontraremos senderos muy estrechos con una fuerte pendiente lateral y hace un poco de “Yuyu” ir montado, aunque son una minoría.

El Track propuesto es el real, solamente se ha editado para borrar los puntos erráticos i las paradas, la gran mayoría discurre por pistas más o menos amplias, una buena parte por senderos y otra más pequeña campo a través pero sin perdida, también hay algunos tramos en los que tendremos que hacer pie a tierra para aligerar a nuestros caballos, ya sea por la excesiva pendiente o bien por el mal estado del terreno, escalones, suelo inestable, etc. pero estos se pueden contar con los dedos de la mano.

Respecto a los caballos, durante toda la travesía, han estado alimentados con pasturas y pienso, el agua la obteníamos de riachuelos, fuentes y abrevaderos que íbamos encontrando por el camino, en lo referente a manos y pies, por el hecho de que utilizamos la técnica de Barefoot, tampoco nos ha supuesto ningún problema, poniéndoles botas cuando los cascos lo requerían.

En definitiva, creemos que ha sido una experiencia inolvidable, hemos tenido días de un calor insoportable, otros de lluvia y otros espectaculares, subiendo y bajando cimas de 2.500 m, atravesando inacabables bosques y hayedos de cuento de hadas, cruzando ríos no siempre fáciles etc. y eso sí, siempre con la ayuda incondicional de nuestros compañeros de aventura, el Pitus y el Nevat. En fin si tenéis la oportunidad os lo recomendamos vivamente, no os dejara indiferentes.

Notas:
Como ya hemos comentado, el hecho de no ir con herraduras, nos ha facilitado mucho transitar por zonas difíciles como Placas de roca o escalones,etc, por tanto si lleváis los caballos herrados, tendréis que estar especialmente atentos al camino.

En el Track podréis apreciar desviaciones del camino lógico, el motivo ha sido por temas de avituallamiento.

Ya está arreglado el tramo del Track entre Queralbs y el Coll de Queralbs, (tramo un poco delicado).

Se puede encontrar información más detallada sobre las etapas en los diferentes tramos publicados.

• Photo of Ranger Lincoln
    Ranger Lincoln Aug 31, 2021

El pinso, l'anaveu compran pel cami o el vareu deixar previament en llocs estrategics? Per altre banda moltes felicitats per aquesta gesta difícil

• Photo of trc1952
    trc1952 Aug 31, 2021

Fins arribar a l'Aragó ho anàvem deixant prèviament a llocs estrategics, forats, barracas, arbres, en fi, qualsevol lloc que quedés fora de l'abast dels rosegadors, després ja va ser més complicat, així que ens va caldrà que un vehicle d'assistència ens portés pinso cada dos dies, així només havíem de carregar el pinso d'un dia. Potser el més complicat de tota la travessa ha estat l'infraestructura, qui sap si algun dia aconseguirem tenir les facilitats que tenen a França per fer rutes amb cavall, però trigarem

• Photo of nenescaballetes
    nenescaballetes Nov 22, 2023

La preparació física dels cavalls es molt intensa? Us vàreu endur fil i piquetes per fer els tancats per pernoctar o aprofitàveu els arbres per fer el vallat? Pastor elèctric os va caldre? Moltes gràcies!!