TRAVESSA MAÇANET DE CABRENYS - COLERA 83 kM. (tres Dies)

Photo ofTRAVESSA MAÇANET DE CABRENYS - COLERA 83 kM. (tres Dies) Photo ofTRAVESSA MAÇANET DE CABRENYS - COLERA 83 kM. (tres Dies) Photo ofTRAVESSA MAÇANET DE CABRENYS - COLERA 83 kM. (tres Dies)

-1,371 ft
2 days 5 hours 5 minutes
April 23, 2019
April 2019

near Maçanet de Cabrenys, Catalunya (España)

Nou tram de la travessa del Pirineu de costa a costa per etapes.

Ruta de tres dies amb un recorregut de 83 km. entre Maçanet de Cabrenys i Colera, travessant tot el parc natural del massís de l’Albera.

La primera etapa entre Maçanet i La Vajol és de 15 km sense dificultat, doncs transcorre per amples pistes en molt bon estat, però cal tenir en compte el fort desnivell fins a arribar al Pla de la Creu, a prop de l’ermita de Les Salines (657 m. de desnivell).

La segona etapa entre La Vajol i Els Vilars és de 40 km, potser és una mica llarga, però per raons de logística (aigua, menjar pels cavalls, i espai per les tendes) va ser impossible retallar-la.

Aquesta etapa passa pel Coll de Manrella a on es troba el monument a Lluis Companys i la línia divisòria amb França, a partir d’aquest punt i fins arribar a Le Perthus, ens mourem per territori Francès, les pistes discorren entre espectaculars fagedes i suredes d’arbres centenaris, més endavant i un cop passat el Coll de l’Auleda trobarem a pocs metres de la pista i a la banda l’esquerra, les restes del avió accidentat durant l’extinció de l’incendi del 19 de Juliol de 1986 i on varen perdre la vida els quatre tripulants, hi ha una placa commemorativa uns metres mes avall.

Continuant 3,5 km més, trobem l’ermita de la mare de Deu de Requesens, on hi ha un establiment (la Cantina) que fins fa pocs dies donaven servei de restauració, hores d’ara resta tancada, però és possible que aviat tornin a obrir, dos kilòmetres més i arribarem a l’espectacular castell de Requesens el qual és pot visitar si tenim prou temps.
Finalment arribem als Vilars, un agregat de l’Espolla a on trobarem una font, terreny per acampar amb força herba fresca i una casa de turisme rural.

La tercera etapa entre Els Vilars i Colera és de 28,5 km. En aquest tram podrem gaudir de la vista del magnífic i isolat monestir de Sant Quirze de Colera que data del segle X, restaurat en part el 2006, al costat mateix hi ha un restaurant.

Des de aquí, i després de molt deliberar vàrem decidir agafar el camí que puja als Esquerders, però he de reconèixer que no va ser una decisió massa encertada, el corriol és mol dret, pedregós i molt brut de malesa, a tot això s’ha d’afegir que és força perillós, dons hi han trams on el precipici és important i el sender tot just fa dos pams.

Les altres opcions que teníem eren el camí que va per la font Jordana fins el coll de Les Artigues, que d’entrada els autòctons ens van desaconsellar i l’altre opció, molt més conservadora, era baixar per la pista cimentada en direcció Vilamaniscle fins el Mas Mallol i allà agafar la pista que surt a l’esquerra i que en forta pujada, ens du als esquerders, aquesta opció seria la que nosaltres recomanaríem, un cop a dalt i ja per bones pistes arribarem a Colera.

En l’ultima part del track, és a dir l’arribada a Colera, degut a que una pista que havíem previst agafar estava tancada per una reixa, vàrem tenir que seguir un tros de carretera per arribar-hi, aconsellem no fer-ho, perquè aquesta du molt transit. Com alternativa és pot agafar la pista que surt del coll de tres camins i que baixa a Molinàs i continuar per la pista que transcorre per la riera de Molinàs fins el poble, un altre possibilitat, és agafar el desviament que baixa a la barraca de la vinya i d’allà continuar per la riera esmentada.