Torrelles de Foix -circular-

1975
May 20, 2015
May 2015

near Torrelles de Foix, Catalunya (España)

Tracem una ruta per a fer a cavall basada en la Xallenger 2015 de Torrelles de Foix, que seguim 5 cavalcadures.

Per tal de no sortir amb els cavalls del mig del poble, sortim de la piscina a la vora de Les Dous, on hi ha lloc per deixar els remolcs i guarnir els cavalls per muntar.

Fem un petit tram de la carretera de Pontons i enfilem la pista asfaltada que duu a la urbanització, seguim un tros amunt fins que prenem un camí a la dreta que ens permet vorejar-la per l’oest.
Per pistes i corriols molt agradables ens anem acostant al Santuari de Foix. Salvem un desnivell d’uns 200 metres anant amunt i avall.
Ens arribem fins el Santuari i fem una paradeta per contemplar les vistes que ofereix l’indret cap els plans del Penedès, el Garraf i el Mediterani, alhora que fem un petit mos.
Desfem el camí del Santuari i continuem per un corriolet passat l’aparcament, que ens baixa fins la pista principal que deixem de seguida per prendre un altre corriol que voreja la pista asfaltada de la urbanització de La Plana de Les Torres.
Seguim un traçat per pistes amples fins trobar un corriol estret, però perfectament practicable, que ens duu fins la carretera de Pontons. Creuem la carretera i prenem la pista del Mas Riera. En el punt més baix ens acostem a la Riera de Pontons amb la intenció d’abeurar els cavalls que ho aprofiten agraïts.
Ens tornem a enfilar per corriols i pistes amb algun tram d’asfalt, passem el Coll de Sapera i anem avançant. Fem un bon tram de pista de terra ampla fins arribar a un corriol mig amagat que baixa de valent seguint el curs d’un torrent que només duu aigua quan plou.
Trobem pistes i més corriols que ens porten fins a baix de tot on podem tornar a abeurar els animals. Trobem passeres de fusta que poden resistir el pes dels cavalls per qui decideixi aprofitar-les. Alguns passem per dintre el riu per tenir més seguretat.
Voregem Torrelles de Foix pel sud oest seguint els camins i corriols riberencs que van de la Font de L’Omeda a les Dous, al punt d’on hem sortit.

Es tracta d’una ruta amb traçat de fàcil a moderat. No presenta cap dificultat tècnica tret del propi traçat que cal vigilar atents per tal de trobar el camí.
Tots els trams són practicables a cavall i es poden realitzar muntats sense dificultat.

Es tracta d'una masia que es troba dalt de tot de la carena amb boscos i vinyes al seu voltant

Santuari de Foix

A banda del propi santuarti, l'interès rau en les magnífiques vistes de l'indret. És un bon lloc per fer una paradeta reparadora

PictographRiver Altitude 1,583 ft

Al punt més baix, trobem un lloc ideal per abeurar els cavalls.

PictographRiver Altitude 1,232 ft

Punt d'Aigua

PictographFountain Altitude -32,805 ft

Sortim del camí que duu a Les Dous. Les Dous és un lloc dilic on hi ha un munt de fonts i pèlags o gorgs on un es pot banyar. No és un lloc per anar-hi amb els cavalls, tot i que si són pocs es pot entrar al recinte, respectant sempre l'higiene del lloc.

• francescsargues May 13, 2017

T'ho escric en valencia per a que sapies verdaderament lo que es, la ruta no se com será, pero tu eres un catalista de merda que podries haverla escrit en castella aixina tots ho entendrien o en el verdader valencia que esteu intentan destruir.