St Llorenç de la Muga - Albanya (circular)

Photo ofSt Llorenç de la Muga - Albanya (circular) Photo ofSt Llorenç de la Muga - Albanya (circular) Photo ofSt Llorenç de la Muga - Albanya (circular)

2056
May 10, 2014
April 2014

near Sant Llorenç de la Muga, Catalunya (España)

Sortim de l’aparcament de St Llorenç de la Muga. Just a l’extrem sud surt un camí que sembla anar a les cases immediates, però si el seguim, de seguida es transforma en un pendent corriol que s’enfila cap a la Serra de Sant Jordi dret i directe. Hi ha algun tram pedregós penjat i amb certa dificultat per fer a cavall. Els nostres cavalls van descalços i s’enganxen bé a terra, amb cavalls ferrats pot ser més perillós.
Un cop a dalt enllacem amb la pista ampla que va fins a Sant Jordi. Decidim prendre el camí més curt, tot i que imaginem menys pintoresc que l’alternativa que va per darrera i permet veure l’altra vall. Pensàvem trobar menys dificultats i poder anar més per feina; però quan la pista enllaça amb la que puja a Can Camps, trobem una cadena tancada amb carenat, que va a banda i banda del camí, de manera que no deixa alternativa: cal passar-la per sobre si es vol continuar (hi ha paret vertical a una banda i penya-segat amb vegetació a l’altra). Decidim córrer el risc i un dels cavalls es fa mal a una pota al passar la cadena, no és gran cosa, però sap greu que s’hagi d’arribar a aquest punt. Continuem ara per la pista principal més pedregosa i amb grava gruixuda fins enllaçar força més endavant amb el GR que puja d’Albanyà.
Just començar el GR tornem a trobar una altra cadena amb carenat que podem salvar sense dificultats i més avall una segona cadena també salvable passant pel costat. Seguim la pista ampla fins Albanyà.
Visitem una mica el poble i prenem la pista que porta al càmping, molt abans d’arribar-hi la deixem trencant a l’esquerra.
Per entre camps enormes entrem al bosc i veiem la Hípica Tatanca amb instal•lacions molt ben pensades pel benestar dels cavalls. Ens enfilem muntanya amunt gaudint de les vistes sobre el poble i sobre la vall de La Muga.
Anem pujant i arribem a la pista ampla que ens porta fins el Coll de les Vinyes on comencem el descens per un corriol preciós que ens depara una petita sorpresa amb un pas amb certa dificultat que salvem sense problemes.
Passat el torrent s’eixampla el pas i per una pista còmoda arribem a Sant Llorenç de la Muga.

Es tracta d’una ruta difícil al començament. Un cop salvat el primer corriol la majoria de camins són amples i fàcils. Totes les cadenes són salvables a cavall menys una que és millor evitar passant per Sant Jordi i Sant Ponç. Nosaltres no coneixem aquest tram, però hi ha tracks que hi passen en Btt.

Sant Llorenç de La Muga

Poble del qual sortim i on arribem. És interessant entretenir-s'hi. El Castell, els ponts, l'església, les cases senyorials...

Cadena no vorejable

Hi ha en aquest punt una cadena que no es pot vorejar, si aneu a cavall és recomanable traçar la ruta per un altre lloc.

Cadena sobre el GR 1

Ens sorprèn que sobre un GR hi hagi una cadena tancada amb carenat.

Cadena sobre GR 2

Ens sorprèn que sobre un GR ampla no hi pugui pasar cap tipus de vehicle perquè el camí està tancat per una cadena amb carenat.

Albanà

Poble pintoresc on cal anar expressament. La carretera asfaltada arriba fins aquest punt. Té recons molt bonics.

No coneixem el lloc, però tant el l'espai com la web, semblen molt interessants per als amants dels cavalls. www.hipicatatanca.info ALBANYÀ - 17733 (La Garrotxa) Alt Empordà TELEFON: 722221288 tatancarutes@gmail.com

Punt un pel dificultós donat el pendent fins el riu. És més la impressió que la realitat de la dificultat.

Masia que ens trobem després de molta estona de bosc un cop iniciem la baixada al Coll de les Vinyes. És l'indici que ja tornem a ser a prop de la població.

• Quirine Nov 5, 2018

Hem fet aquesta ruta i a novembre de 2018 totes les cadenes són franquejables sense massa problemes i la dificultat en el rec ha estat anul·lada pels bulldozers.

Ruta molt entretinguda, gràcies per penjar rutes a cavall.

A novembre de 2018 totes a les cadenes són franquejables i la dificultat en el rec ha estat anul·lada pels bulldozers. Ruta perfecte. Aconsellem cavalls un xic en forma ja que tot puja i baixa i l'esforç per l'animal és notable.