St Feliu-Collsuspina-Monistrol de Calders- St Feliu

Photo ofSt Feliu-Collsuspina-Monistrol de Calders- St Feliu Photo ofSt Feliu-Collsuspina-Monistrol de Calders- St Feliu Photo ofSt Feliu-Collsuspina-Monistrol de Calders- St Feliu

2 days 5 hours 21 minutes
June 27, 2016
June 2016

near Sant Feliu de Codines, Catalunya (España)

Excursió de tres dies per el Vallés oriental i el Moianès.
Sortim de St. Feliu de Codines per solanes en direcció nord passant per el Golf de can Bosh, i el serrat de Berenguer, i creuem la C 59 per la rotonda de sobre Sant Quirze. Passem per devant del Badó per baixar cap la riera del Tenes, devant de les Ferreries, seguim la C1413 per sobre el pont per agafar abans del desviament de Sant Quirze un corriol que puja marcat amb els colors Verd i vermell de la Matagalls Montserrat. Seguim el camí fins arribar a “La Rovireta” bonica casa que depèn de Puig d’Olena, per agafar un corriol a l’esquerre que ens mena cap al camí que ve del Serrat de la Codina i que agafem a la dreta. De seguida puja per sobre de la carena i veiem el pirineu a l’oest i Puig d’Olena al est, i també vistes sobre la cinglera. Més endavant després de creuar el Torrent del Fabreguer girem a l’esquerre per anar a buscar el camí que ve de Barnils i que seguim a la dreta. Passem la Masia del Fabreguer i aproximadament 1 km després tenim una vista magnífica del Castell de Centelles. Seguint el mateix camí deixem a la dreta la Masia de la Rovira dels cerdans per agafar en direcció a l’oest un camí entre alzines que ens mena portant-nos temps enrere fins al Castell de la Popa. Cal visitar-ho. Te vistes magnífiques a 360º. Un cop més una joia del segle XI abandonada.
Sortim del castell en direcció oest per passar per la Sauva negre fageda impressionant, fins arribar a la font del mateix nom. Allí poden beure els cavalls. Agafem el camí cap a baix, que s’ha de fer desmuntat per la forta pendent, per arribar al Torrent i travessar-ho en direcció nord. Seguim paral•lels al torrent de la font de la Collada i passem per una bassa per que beguin els animals amb una curiosa pedra al mig. Seguim el camí fins arribar a Can Jorba on girem a l’esquerre i ja trobem indicat el camí que ens porta fins a Collsuspina . Passem el poble i arribem a la Masia el Pedrós on deixem els cavalls per dormir. Hem acabat la primera etapa en total 35 km.
La segona etapa la comencem on la vàrem deixar i anem a buscar el corriol que baixa al costat del Torrent del Gomar, que està magnífic a la primavera i ens porta fina les Coves del Toll. Passem aquest interessant indret i seguim el torrent que ara es diu “del Mal” el deixem a l’esquerre a una bifurcació del camí (WP). Seguim el camí deixem a l’esquerra una casa anomenada les Umbretes i arribem a la Casa nova de la coma que passem per anar a buscar l’antiga carretera per passar per sota del pont de la BV-1245 al costat de la Fabrega antic molí ara restaurant. Agafem el camí en direcció NO i al primer trencall girem a la dreta. El seguim fins a un doble creuament on agafem el camí de més a la dreta (WP), que seguim fins una casa abandonada animada “el Saiolic”, passem per sota per baixar cap al torrent de la Fàbrega, pasem per devant d’una casa anomenada “Les vinyes” que està restaurada. Una mica més endavant hem deixat el camí per creuar la riera de Castellnou, però és un pas difícil (WP inici pas difícil) i inclús perillós per fer a cavall, ja que es passa per sobre una cascada, hi ha una (WP pas difícil). Es pot seguir el camí i agafar els dos trencalls a l’esquerre per trobar el camí que ens porta a l’Ermita de la Mare de Deu de la Fesca. Darrera l’ermita surt un corriol que els porta al Molí d’en Brotons que és d’obligada visita. Desfem el camí per tornar a l’ermita i d’alli fins al Molí de Marfà (derruït), on dinem al costat del riu i la font. Creuem el riu i començem a pujar es veu entre els arbre l’ermita de Sant Pere, més endavant passem per davant de la Masia de Marfà. Ara seguim el camí sense entrebancs en direcció oest, pasem per “El Xei”. Més endavant veiem a la dreta la Riera de Colarda o de Marfà, que seguim fins arribar a Monistrol de Calders. Un cop allí hem anat a deixar els cavalls i a dormir a “El Molí d’en Sala que té una piscina natural. En total 34 km.
El tercer día sortim del molí en direcció Monistrol i de seguida trobem un creuament on indica Logari que hem de seguir sense problemes, només hi ha un petit dubte quan hem d’abandonar la riera del Marcet que no està indicat.(WP). Ens desviem una mica per admirar aquesta antiga Vila de Llogari que te fins i tot una ermita. Després anem seguint el camí al costat de la riera pasada una casa anomenada Vilanova (WP) girem 180º en direcció nord. A uns 150 metres girem en direcció est i seguim el camí per arribar a Castellterçol per la Creueta del Collet de Sant Fruitós . Creuem el poble per anar en direcció al Castell i d’alli seguim el camí que ens mena fins a Sant Julià d’Uixols. Seguim en direcció al Collet de Termes, per arribar al Serrat de Berenguer i trobar el camí que vàrem fer al sortir de Sant Feliu, per arribar a Solanes. Avui hem fet 24,5 km. En total en els tres dies 91 km.