Ruta Alta Garrotxa: Sales de Llierca - Cova de l'Orri - Monteia

Photo ofRuta Alta Garrotxa: Sales de Llierca - Cova de l'Orri - Monteia Photo ofRuta Alta Garrotxa: Sales de Llierca - Cova de l'Orri - Monteia Photo ofRuta Alta Garrotxa: Sales de Llierca - Cova de l'Orri - Monteia

October 1, 2022
October 2022

near Sales de Llierca, Catalunya (España)

Sales de Llierca - Cova de l'Orri - Monteia

Ruta salvatge i inhòspita, vistes espectaculars de l'Alta Garrotxa.

El 95% del recorregut és de nivell fàcil - moderat per fer a cavall, pistes i antics camins força abandonats en els quals ja no circulen cotxes, la qual cosa omple la sortida d'encant. Pujada amb vistes panoràmiques fins arribar gairebé a Sant Miquel de Comaderoure, però ens vam desviar cap a un camí molt poc transitat, però en bon estat, que ens va portar fins a Can Bosch, on seguidament vam pujar per l'antic camí que accedeix a Lliurona. Abans d'arribar al Mas Els Trulls, ens vam desviar a l'esquerra per un camí molt salvatge, força abandonat però que es passa bé en la seva majoria, per anar fins a la Cova de L'Orri.

No obstant, en aquest camí cal tenir en compte que hi ha un petit tros complicat d'uns 10 metres, un cop s'atravessa el riu Borró a baix de tot, que es converteix en corriol (possiblement el camí es va desprendre degut a una riuada), i és estret i enverdissat (Veure Waypoint Risc).

Per sort portavem estris i vam poder netejar el corriol. Desmuntats vam passar bé, i al cap de poc ja tornàvem a enganxar amb el camí ample (és recomanable portar algún estri a l'alforja ja que segurament aquesta part de corriol es torna a enverdissar ràpidament).

Més endavant ens desviem a un trencant a la dreta que puja fins a la Cova de L'Orri i el cim de La Suca. Deixem els cavalls al camí , i baixem per un corriol que al cap de pocs metres ens porta fins la Cova, està marcat amb una fita i una marca vermella.

La Cova de l'Orri, d'uns 150m de profunditat, és un regal a la vista, amb grans estalacmites.

Després de la visita, seguim pel camí fins arribar a la pista de Monteia, sense presentar cap dificultat. A una esplanada fem una parada per dinar i que els cavalls descansin.

Tornada a Sales de Llierca per Monteia. Trobarem uns 3-4 km d'asfalt. Al llarg de la ruta trobarem varis punts d'aigua per abeurar els cavalls.