Ruta Serra de Boumort

6 hours
March 28, 2021
March 2021

near Sallent, Catalunya (España)

Ruta Serra de Boumort

Magnífica ruta a nivell d'interès paisatgístic i natural. La major part del recorregut és per pistes i camins, sense dificultat tècnica, i tot i que hi ha un desnivell considerable, aquest és molt progressiu al llarg del recorregut. Hi ha diverses fonts i basses per què els cavalls puguin beure. A la zona de les bordes vam fer una pausa per menjar i descansar. Es requereix bona forma física tant dels genets/amazones com dels cavalls, al ser un recorregut de muntanya.

** Tenir en compte que es va utilitzar l'aplicació de Wikiloc per gravar el track i en ocasions conta alguns quilòmetres i metres de desnivell de més, i no és tan precís com un GPS. En comparació amb altres companys que han gravat el track del mateix recorregut.

IMPORTANT: la única part de la ruta amb certa dificultat tècnica que ens vam trobar va ser l'intent d'agafar el corriol que passa pel Coll de Carrabina, per escurçar l'últim tram fins el Refugi de Cuberes. Al principi es veuen unes fites, però llavors està molt mal indicat i no es veu un camí marcat. Finalment vam baixar desmuntats bosc a través fins tornar a trobar la pista principal. Alternativament, es pot continuar seguint la pista i a baix s'arriba a una bifurcació. Per anar al Refugi de Cuberes s'ha d'anar cap a la dreta.

Pernoctació al Refugi de Cuberes (http://refugicuberes.com/) amb un tracte magnífic per part d'en Gabi tant a nosaltres com els nostres cavalls. Ens vam sentir molt ben acollits i no ens va faltar de res.

Aquest recorregut hi ha la possibilitat de dividir-lo en dos, pernoctant en el Refugi Lliure de Boumort, just a sota el cim. És un refugi no guardat.

El nostre punt d'inici va ser a Montanissell, on vam deixar el remolc, i el dia abans vam deixar un cotxe a Organyà per escurçar el recorregut del 2n dia (Refugi de Cuberes - Vall de Cabó pels Manairons).