Ruta la Vall del Drâa 12-20 novembre de 2022

Photo ofRuta la Vall del Drâa 12-20 novembre de 2022 Photo ofRuta la Vall del Drâa 12-20 novembre de 2022 Photo ofRuta la Vall del Drâa 12-20 novembre de 2022

5 days one hour 50 minutes
December 23, 2022
November 2022

near Ksebt n’Ourhi, Drâa-Tafilalet (Morocco)

D1 (12/11 Dissabte): Barçelona - Ouarzazate
Benvinguda a l'aeroport de *Ouarzazate i transfer a l'hotel de Ouarzazate. Sopar i nit a l'Hotel le Find

D2 (13/11/22 Diumenge)
Volta per Ouarzazate, compres, Trasllat a Zagora i dinar per el camí.
Per la tarda arribada al primer campament, distribució de cavalls. Nit en campament.

D3 (14/11/22 Dilluns): Zagora - Djebel Bani
Sortida de la base de Zagora, direcció Sud-oest. Es travessa el gran Reg de Feïja que ens dona ja la mesura de les grans extensions del desert. Ens aproximem a poc a poc de la ultima cadena muntanyenca que ens separa del Sàhara: el djebel Bani. Caldrà creuar-la per una petit corriol pedregòs amb moltes corbes fins al cim des de la qual descobrim un panorama grandiós sobre la plana Feïja i més enllà, fins al djebel Sagho. Just a dalt ens trobem amb uns camells. El descens ens porta fins a un congost estret fins que finalment es penetra en un petit oasi a vegades freqüentat per nòmades. Nit en campament.
35 km de ruta.

D4 (15/11/22 Dimarts): Djebel Bani - Oued Naam
Seguim la nostra ruta, nou altiplà desèrtic on només creixen algunes acàcies tipus para-sol que semblen resistir a la sequera i arribem a les primeres dunes la grandària de les quals augmenta a mesura que iniciem la nostra progressió cap al Sud. Ja no podem trobar els limitis del paisatge que s'estén davant nostre. A aquesta zona (reserva natural) s’està iniciant una repoblació de gaseles i estruços .
Nit en campament prop del Oued Naam (naam significa estruç en àrab). 28 km de ruta.

D5 (16/11/22 Dimecres): Oued Naam - Ouled Driss
Molts camps de dunes esquitxats de tamarells o tarayals (arbres típics). Tornem a dirigir-nos cap a la fi de la vall del Drâa. Apareixen alguns poblets enmig del palmerar de Bounou. Aquest ksar (poble fortificat) és un dels més bonics de la vall .
Després s'arriba el poble de Ouled Driss. On fem Nit a Hotel Chez le Pacha. Al arribar les i els més valents es donen un bany a la piscina. Ruta 27 km.

D6 (17/11/22 Dijous): Ouled Driss - Nesrate.
Pugem a partir d'ara la vall del Drâa en direcció nord, amb una travessia de dunes, i després per l’altiplà de Reg a un ritme més sostingut . Novament passem un port pertanyent al djebel Selmane (vista panoràmica del palmerar de Tagounite). Una vegada més creuem dunes on fem una parada. Després, el camí ens porta de nou cap a el palmerar de Tagounit. Travessia de camps conreats i de petits pobles (ksours) amb parets decorades. El nostre itinerari desemboca cap a un antic palmerar datiler envaït per la sorra prop del poble Nesrate. Nit en campament en mig de les dunes. 36 km de ruta.

D7: (18/11/22 Divendres): Nesrate - Oued Drâa
Avui tornem a trobar l'animació dels pobles de la vall : successió de sours, i de jardins en el cor del palmerar amb algunes ombres. El palmerar disminueix quan el gran riu Drâa passa entre el djebel Bani i el djebel Tadart. Parada en aquest ample congost. Seguim aquest congost i ens trobem novament amb un gran palmerar. Nit en campament amb gran festa amb els guies i cuiners en un oasi. Ruta 26 km.

D8 (19/11/22 Dissabte): Oued Drâa – Dunes de Tinfou
Continuem a pujar cap al nord per corriols que serpentegen entre els ksours i els camps conreats dins dels palmerars i la vegetació típica de la ribes del va riure. Arribem al poble de Tinfou on impressionants dunes amenacen engolir les cases i els cultius. S'han pres mesures per a estabilitzar les dunes però la seva eficàcia és baixa. Ruta 14 km. Transfer a Ouarzazate a principi de la tarda. Abans de sopar uns quants passen una bona estona al Hammam. Sopar en el restaurant Dar Daïf.