Photo ofRuta Vall d'Ora - Llinars - El Sisquer - La Corriu - Pratformiu - Can Blanc de Vilacireres Photo ofRuta Vall d'Ora - Llinars - El Sisquer - La Corriu - Pratformiu - Can Blanc de Vilacireres Photo ofRuta Vall d'Ora - Llinars - El Sisquer - La Corriu - Pratformiu - Can Blanc de Vilacireres

April 8, 2023
April 2023

near Capolat, Catalunya (España)

Vall d'Ora - Llinars -El Sisquer - La Corriu - Pratformiu - Vilacireres

Seguim el recorregut de la Ruta d'en Caracremada en la seva majoria, l'alternativa per fer a cavall (Etapa 2), dissenyat per en Pako Crestas (www.pakocrestas.com), i que compta amb un mapa. En un dels trams no trobem l'entrada del camí perquè està molt emboscat i passem per un altre.

** Tram amb certa dificultat per baixar de Sant Esteve de Sisquer a Valls (Veure Waypoint Risc).

Recorregut de nivell fàcil - moderat en la seva majoria, només presenta certa dificultat el corriol per baixar de Sant Esteve de Sisquer a Cal Sastre de Valls (Guixers), el qual és un GR amb pendent de baixada i és una mica estret i brut en alguns trams (Veure Waypoint Risc), per aquest motiu baixem desmuntats. Portar alforges grans pot no ser gaire convenient, ja que hi ha alguns arbres força junts, i s'ha de vigilar de no perdre-les.

Ruta molt bonica a nivell de paisatge i vistes panoràmiques, sobretot des del Cap de Balç, on podem contemplar el Pantà de la Llosa del Cavall i la Serra del Port del Comte al fons. Pratformiu és també un indret de gran bellesa i tranquilitat, una petita vall aïllada de la civilització on es respira pau i tranquilitat.

La pista forestal que comença a l'altura del Mas Pujol de Navès i que va a parar a la carretera Berga - Sant Llorenç de Morunys (LV-4241), i que passa pel costat de Sant Pere de Graudescales, aquest any han encimentat alguns trams, sobretot les pujades. La part des de Guixers fins uns km més amunt de la Corriu és asfalt. Però la resta del recorregut presenta poca intervenció humana i sembla com estar en una altra època.

Pernoctació al Mas Can Blanc de Vilacireres, una casa rural on tant nosaltres com els nostres cavalls ens vam sentir molt ben atesos i còmodes. El pinso i el farratge dels cavalls els portem amb el nostre cotxe d'assistència, juntament amb l'equipatge. Tenir en compte que l'accés a aquest Mas és per pistes de terra i és recomanable portar un cotxe una mica alt. És recomanable demanar informació als amfitrions del Mas Can Blanc sobre quina és la millor opció d'accés amb cotxe per arribar a la masia.

** Pel que fa el tram de tornada a l´Hípica de Vilaformiu (Etapa 3), el track ens va quedar mal gravat i no el tenim penjat. Val a dir que també vam seguir el recorregut de la Ruta d'en Caracremada (alternativa a cavall) de Pako Crestas, i vam trobar que hi havia un parell de trams molt complicats, desaconsellables, a la part del recorregut entre Peguera i la Hípica de Vilaformiu (concretament al tram del Túnel de la Mina i Camí dels Bons Homes, que és un corriol).** És recomanable informar-se bé a la Hípica de Vilaformiu sobre quins són els millors camins per fer a cavall des de Peguera fins a la Hípica. Són molt amables i sempre estan disposats a donar informació sobre la Ruta d'en Caracremada i d'altres camins de la zona. ** La resta del recorregut de la 3a Etapa és de nivell fàcil per pistes i camins antics que no presenten dificultats, tret d'algún pas canadenc que s'ha d'esquivar per les seves portes alternatives.

En el futur volem repetir la 3a Etapa des de Can Blanc de Vilacireres fins a la Hípica de Vilaformiu buscant un camí alternatiu per evitar el tram del Túnel de la Mina.