Ruta circular per Les Guilleries – Collsacabra

Photo ofRuta circular per Les Guilleries – Collsacabra Photo ofRuta circular per Les Guilleries – Collsacabra Photo ofRuta circular per Les Guilleries – Collsacabra

3 days 8 hours 44 minutes
August 23, 2015
August 2015

near Sant Esteve de Llémena, Catalunya (España)

Volta per Les Guilleries – Collsacabra de 136 km

Es tracte d’una volta de 136 km per les Guilleries i el Collsacabra realitzada en quatre etapes durant els dies 10 al 13 d’Agost de 2015.

Primera etapa: 36 km. entre Sant Esteve de Llémena i Rupit (Hostal la Devesa), aquesta etapa no presenta cap dificultat i te com a principals al•licients la pujada al Far pel coll de Comdreu, les fantàstiques vistes des dels cingles de Casadevall del pantà de Susqueda i el Salt de Sallent, (espectacular si baixa força aigua).

Segona etapa: 36 km. Entre Rupit i La Riba (presa de Sau), aquesta etapa es un xic complicada donada la dificultat dels camins per la que transcorre, els llocs conflictius son la pujada i baixada al santuari de la Mare de Deu de Cabrera (forta pujada de lloses molt relliscosa, sobretot si els cavall van ferrats), també el corriol que va des del coll de Cabrera fins el creuament de la casa de turisme rural de Caselles (alguns trams a peu) i finalment la baixada per la canal del castell dels cingles de Tavertet ( íntegrament a peu). Informacions recollides parlen d’una pista de construcció recent que baixa fins el pantà de Sau, evitant així el descens per la canal.

Tercera etapa: 32 km. Entre La Riba i Les Mines d’Osor, aquest tram, va seguint la ruta d’en Serrallonga fins el coll i la casa del mateix nom (mas del Bandoler), prosseguint fins el Santuari de Santa Maria del Coll, en aquest indret, sortir per darrera de l’església per unes escales i agafar el corriol que baixa fins la carretera (demanar al restaurant que us obrin el pas ja que tenen els cavalls tancats allà). IMPORTANT, al final del corriol hi ha un salt d’un metre i mig aproximadament que es difícil pels cavalls ( no impossible), caldrà buscar un petit corriol a la dreta que ho evita.
Un cop arribats a Osor hi ha dos alternatives per anar a les Mines d’Osor, una és continuar per la carretera durant uns 3 km ( pràcticament sense transit) o be agafar una pista que surt darrera del camp de futbol del càmping d’Osor i que amb una gran volta, arriba també al mateix lloc.

Quarta etapa: 31 km. entre Les Mines d’Osor i Sant Esteve de Llémena, aquesta etapa no presenta cap dificultat tret de la forta pujada a l’inici per accedir al Puig d’Afrau ( és opcional pujar fins el cim) i algun tram del corriol que baixa fins La Cellera (branques baixes), un cop arribats a la Cellera, continuar per la via verda fins el trencall de la font picant ( deu de Font Vella)

Notes: En tots el llocs de pernoctació, disposen de tancat o bé estables pels cavalls

Hostal Rural La Devesa (Rupit) disposa de tancat amb herba i aigua, (nosaltres vérem portar pinso adicional)
Hotel la Riba (pantà de Sau) disposa de tancat amb herba, aigua i menjar pels cavalls.
Casa de Colònies Les Mines d’Osor, disposa d’estables amb aigua però no de menjar, ( cal portar-ho prèviament).