Ruta circular per Costabella

January 29, 2019
January 2019

near Sant Esteve de Llémena, Catalunya (España)

Iniciem la ruta a la casa de turisme rural Mas del Molí, sortint en direcció NW per pista asfaltada que ens durà a Can Salavedra, des de aquí i ja per camí terrer, descendim fins trobar la riera del Llémena, caldrà estar atents per agafar el corriol que surt a la dreta (senyals grogues) que ens portarà travessant el riu un parell de vegades, fins el molí de Can Mitjana.

Continuem pel corriol que ens du a Can Guell, poc avants d’arribar-hi caldrà estar atents al GPS i travessar la llera del riu per tal d’evitar la pujada impracticable pels nostres cavalls que trobaríem a can Guell, la sortida del riu (sec) tampoc es que sigui una meravella, doncs cal passar pel mig del pati de Cal Ferrer ( normalment deshabitada) !! Atenció al gronxador penjat al mig del corriol!!.

D’es de aquí, agafarem la pista que passant pel Castell ens durà fins la cruïlla de Sant Aniol de Finestres, seguim recte amb direcció NW fins El Ras, poc avants d’arribar-hi trobem un pas canadenc que cal travessar pel costat dret (depenent de l’època pot estar embardissat), novament a la pista i passat el Ras, agafar el primer desviament a l’esquerra, passem pel costat dels masos de la Granada i la Faja, per a continuació agafar la pista que surt a la dreta i que ens dura a la Costabella, gran mas habitat que caldrà travessar pel bell mig, màxim respecte, (estem buscant una alternativa per tal d’evitar les molèsties al seus propietaris).

A continuació seguirem la pista que surt de darrera del mas en direcció a Santa Maria de Finestres, senyals de “El Raspat per Costabella”.

Un cop arribats al Raspat, agafem la pista a l’esquerra, que venint de Sant Aniol de Finestres, ens duria a Mieres, seguim aquesta passant pel Coll de la Palomera, el poblat ibèric del mateix nom i l’escultura de la Dama de la Garrotxa.

Continuem per aquesta uns 300 metres més per agafar un trencall que surt a la dreta que ens durà als Saiols a on podrem gaudir d’unes magnifiques vistes de Santa Maria de Finestres, el Castell de Finestres i el Puigsallança. El mas dels Saiols, actualment en runes i envoltat de bardisses, va servir d’allotjament al Gener de 1873 de Maria de les Neus de Bragança i Alfons de Borbó, en la seva travessa per la Garrotxa durant la tercera guerra Carlina (1872-1876).

Travessem els plans dels Saiols fins trobar el Torrent de Massec, seguim la pista alguns cops en força mal estat fins la Font del Cànem (filat) i passant pel Puig arribarem novament can Guell, nomes restarà tornar a fer el camí per la riera del Llémena, aquest cop però, un cop passat el molí de Mas Mitjana girarem a l’esquerra per pujar a Can Llorens i d’aquí a Can salavedra i el Mas del Molí, punt de sortida.