Refugi Ras de Conques - Bordes Conflent (circular)

Photo ofRefugi Ras de Conques - Bordes Conflent (circular) Photo ofRefugi Ras de Conques - Bordes Conflent (circular) Photo ofRefugi Ras de Conques - Bordes Conflent (circular)

August 26, 2014
August 2014

near Ars, Catalunya (España)

Sortim del Refugi de Ras de Conques on hem passat la nit cavalls i genets.
Els cavalls ho han fet en paddocks que hem fet nosaltres mateixos. Cal tenir en compte que hi pot haver eugues pasturant amb els pollins i el semental que poden causar problemes. Hem tractat de salvar-los fent un perímetre de seguretat. Recomanem que sigui d’uns 3 o 4 metres, el nostre ha estat massa estret, motiu pel qual no ha estat suficient per a la segona nit.

La major part de la ruta és per pista forestal ampla i oberta, exceptuant el tram de La Socarrada que segueix paral•lel el Barranc de la Font de la Vora. Quan enllaça amb el camí tant a l’inici com al final (inici i final de corriol) ho fa clarament encara que es veu poc transitat. Tot i així, quan ens endinsem trobem de seguida arbres caiguts que barren el camí i, finalment, just quan torça seguint el curs del Barranc, desapareix el traçat i cal baixar el bosc camp a través fins que en apaivagar-se el pendent, recuperem el que pot semblar l’antic camí.
Un altre punt a tenir en compte és a Santa Magdalena. La pista és travessada per un pas de vaques molt perillós de franquejar. La solució és passar creuant el riu per dintre on veureu una porta del filat elèctric que es por obrir fàcilment.

La ruta ens porta a visitar les diferents bordes més properes i a contemplar les vistes de les valls i els pics que ens envolten.

Parem per dinar el pícnic que portem a sobre a dalt de tot de les Bordes de Conflent, on hi ha un parell de taules de fusta amb bancs i barres per lligar els cavalls.

Qualifiquem la ruta de moderada per la dificultat que suposa trobar el camí i fer-lo camp a través a La Socarrada.

PictographMountain hut Altitude 6,032 ft

Refugi del Ras de Conques

Ha estat la nostra base d'operacions. L'Eli i el Julià ens han tractat molt i molt bé, preparant-nos esmorzars i sopars a "casa" i dinars de picnic súper variats i abundants. L'allotjament dels cavalls ens l'hem de procurar nosaltres mateixos allà on ells ens indiquin. Cal tenir en compte les visites espontànies d'eugues i semental. A la foto teniu les dades del refugi per contactar-hi.

PictographRuins Altitude 5,500 ft

Bordes de Jussà

Les Bordes i el paisatge han estat el centre d'inerès de la nostra ruta. A cada grup de Bordes trobareu panells explicatius de l'ús i la història. Aquestes formen part del conjunt de Bordes anomenades Bordes de Civís.

PictographRuins Altitude 5,692 ft

Bordes de Sobirà

Aquestes Bordes formen part del conjunt anomenat Bordes de Civís.

PictographPicnic Altitude 6,007 ft
Photo ofBordes de Coflent. Mare de Déu del Remei Photo ofBordes de Coflent. Mare de Déu del Remei Photo ofBordes de Coflent. Mare de Déu del Remei

Bordes de Coflent. Mare de Déu del Remei

A la falda del Salòria, amb vistes sobre la vall, trobem les Bordes de Conflent dividides en dos grups. El grup més alt ofereix un bon espai de descans i de contemplació que aprofitem per menjar-nos el picnic.

Coll de Jou. Abeurador

Una mica més aball del Coll trobem l'abeurador. El Coll mateix tenim vistes als quatre vents que permeten contemplar les muntanyes més significtives del Pirineu

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

Santa Magdalena

Encreuament de camins en un dels punts més baixos dela zona. Compta amb una preciosa ermita romànica. És també un bon lloc per fer una paradeta repradora tant per cavalls com per genets.

PictographIntersection Altitude -32,805 ft

Inici corriol

Cal estar atent per trobar l'entrada. Recomanem portar eines per obrir pas, ja que l'estat del corriol es pot complicar encara més com a conseqüència del desús. Recordem que hi ha un punt on desapareix el camí i cal trobar el traçat camp a través. Tot i així, si seguiu el mapa no és complicat ja que segeux el curs del torrent.

Fi corriol

Hem marcat aquest punt només per orientar de la llargada i traçat de l'únic tram dificultós de la ruta que proposem.