Pont de Muntanyana - Fígols de Tremp

Photo ofPont de Muntanyana - Fígols de Tremp Photo ofPont de Muntanyana - Fígols de Tremp Photo ofPont de Muntanyana - Fígols de Tremp

April 4, 2013
March 2013

near el Pont de Montanyana / Puente de Montañana, Aragón (España)

Viewed 2062 times, downloaded 7 times

Sortim de Pont de Muntanyana creuant el pontet del Barranc del Pont, prenem el primer corriol a la dreta i immediatament tornem a girar a la dreta veient el primer senyal vermell del “camí”. A partir d’aquest punt anem remuntant el Barranc per la banda nord, faldejant la Serra de Palasí. El paisatge és espectacular, feréstec. Muntem per cornises amb llit de roca que fan de balconada sobre el barranc que a cada pas queda més avall.
Arribem a la pista que ve de la carretera de Tremp a Pont de Muntanyana des del Mas de Ciutat i va a casa Toribio; la creuem i continuem el “camí” fins a Casa Toribio. Allà ens trobem amb la familia de Casa Fumàs que aprofitem per visitar desviant-nos molt poquet del “camí”.

Tornem a la ruta del “camí” que en aquest punt és un xic dificultosa i requereix una mica d’enginy en algun pas angost entre roques que cal vorejar per a garantir la seguretat dels cavalls. Abans de topar-nos amb la pista de la casa de l’Escola passem algun pas estret i fangós que ens torna a exigir atenció i precisió per abordar-lo.
Des d’aquí anem cap a la pista de Claramunt còmodament, deixant sense fer un únic pas del “camí” per anar relaxats per uns pisteta agradable que desemboca a la principal.
Fem un bon tram de pista pura i dura fins a trobar el punt on s’inicia un corriol que després de planejar força estona i oferir-nos unes vistes meravelloses sobre la Conca de Tremp, baixa de valent fins Eroles on arriba pel Torrent del Solà.
Passem Eroles i continuem pel “cami” antic de Tremp i la pista del Pont de Forats que remuntem per prendre direcció nord, per arribar a Fígols evitant al màxim l’asfalt. Passem per l’antic abocador ja clausurat a la Collada de les Caragolines, les vinyes del Pla de Nascala, part del camí antic de Fígols, una mica de camp a través, per arribar voltant pel tancat de les cabres de Fígols avui a Claramunt.
És una ruta espectacular en alguns punts tant del començament com del mig, amb alguna exigència tècnica que demana cavalls segurs en el pas, preparats per abordar passos estrets sense atabalar-se i que funcionin bé a la mà per algun tram que és més segur resoldre peu a terra.