Polska Góra (Krucze Góry) – stulecie niepodległości 02.05.2018

May 2, 2018
May 2018

near Chełmsko Śląskie, Województwo dolnośląskie (Rzeczpospolita Polska)

W ramach akcji GTJ PTTK nasz chełmsko-wrocławsko-lubawsko-sędzisławski trzynastoosobowy zastęp skupiony wokół Głazkowa – w składzie Andrzej, Grzegorz, Janusz, Klaudia, Renia, Monika, Patrycja, Jarek, Marek, Iza, Julia, Marcelina i Angelika na koniach: Sopel, Murka, Bingo, Brylant, Morgan, Mika, Bianka, Dakota, Luba, Samara, Jord, Zośka i Helmut – uczcił stulecie odzyskania przez Polskę niepodległości zdobywając wierzchołek Polskiej Góry (792 m npm) oraz pięciu innych szczytów w Górach Kruczych na granicy polsko-czeskiej: Szeroką (842 m), Głazicę (798 m), Wiązową (800 m), Jaworową (786 m) i – oczywiście! – Końską Górę (813 m). Piękna pogoda, wspaniała przyroda, świetne widoki na polską i czeską stronę oraz na Karkonosze, super kłusy i galopy oraz doskonałe rozmowy – było warto! Spotkaliśmy się koło rezerwatu Kruczy Kamień (ognisko + kiełbaski i piwo), a zjeżdżając z grzbietu na czeską stronę, przedefilowaliśmy wokół najwyższego wzniesienia Gór Kruczych / Vraních hor – Královeckého Špičáka – i zjechaliśmy na obiad i piwo (znakomite!) w restauracji Královecký Kohout w Královcu. Wracaliśmy przez Lubawkę, gdzie pożegnaliśmy podzespół lubawsko-sędzisławski i wróciliśmy do Chełmska Śląskiego. Całą trasę (47 km!) przebiegł z nami – jak wszystkie inne rajdy (m.in. zaczynający się następnego dnia trzydniowy rajd do Kudowy z etapami podobnej długości) – pies Numpa.