Monells-Molí d'en Frigola-la Palanca de Cruïlles -Monells

Photo ofMonells-Molí d'en Frigola-la Palanca de Cruïlles -Monells Photo ofMonells-Molí d'en Frigola-la Palanca de Cruïlles -Monells Photo ofMonells-Molí d'en Frigola-la Palanca de Cruïlles -Monells

May 15, 2022
May 2022

near Monells, Catalunya (España)

Ruta combinant llocs emblemàtics o coneguts amb una tornada més a l'ombra.
De Monells cap a St. Sadurní de l'Heura sense entrar al poble passant per la Pedra Dreta, seguint cap al Forn de Calç direcció Molí d'en Frigola, aqüeducte del Molí d'en Frigola i resseguint el riu Daró per corriols fins arribar a la Palanca de Cruïlles tot travessant el riu en diverses zones.
En una zona on es travessa el riu entre el Molí d'en Frigola i la zona coneguda com l'Alzina grossa (actualment desapareguda) hi ha dues opcions per travessar, nosaltres hem escollit una més fonda, però a 2 metres darrera d'on vam travessar hi ha un petit corriol amb menys fondària.
Un cop travessada la Palanca de Cruïlles es fa la tornada per un corriol tot seguint el Riu Daró a l'ombra fins arribar a la cruïlla del Mas Font, agafant pel bosc del seu costat dirigint-nos cap a l'Ermita de Salellas. Després d'un petit tros d'esfalt es torna a agafar un bosquet fins arribar a St. Sadurní de l'Heura.
Travessat el poble aquesta vegada vorejant la façana esquerra de l'Església fins passar per davant i travessant la plaça de la república es va seguir el camí cap a Monells baixant cap al mas Can Marc de Monells.