Molí Nou St Pere de Ferrerons

May 8, 2021
May 2021

near Moià, Catalunya (España)

Sortim des de el Molí Nou de Moià (Moianès) allà hi ha un bon pàrquing on podem deixar els remolcs dels cavalls. Travessem la zona de pícnic amb les seves fonts i passem per el costat esquerre de l’Embassament. Acabat de voltar el pantà agafem un corriol, que ràpidament tomba al NO i comença a pujar a tocar d’un petit torrent enmig d’un bosquet ombrívol fins la Font del Pasarell. Des de la font prenem una pista (E) que tot seguit ens porta al costat del mas del Pasarell. Continuem pel camí fent una lleugera davallada i seguim el nostre camí que de seguida ens porta a un prat al final prenem un corriol a la dreta que baixa al torrent, es un pas difícil per el que cal baixar del cavall seguim el bonic corriol que va resseguint d’a prop l’ombrívol Torrent de la Crespiera amb tendència al NE, creuant-lo diverses vegades força seguides i fent lleugers puja-baixa per tot dos vessants del torrent durant tot el corriol hi ha estones que cal baixar del cavall a cops perquè hi ha branques d’altres perquè el pas és difícil. Passem per un bonic bosquet d’avellaners passant per una zona lleugerament penjada on trobem una corda com a passamà tot i que és estret els cavalls passen sense dificultat. Més endavant ens incorporem a un camí més ample que tot seguit esdevé corriol i que seguim en la direcció que portem (E/NE) passant de seguida per una captació d’aigües i arribant poc desprès a les ruïnes del Molí de la Crespiera (S. XIII), seguim el corriol i finalment trobem unes fites que ens conviden a agafar un corriol a l’esquerra (NE, fites) que s’enfila un xic allunyant-se definitivament del Torrent de la Crespiera i continua amb tendència al NE passant al costat d’un parell de roures notables i una zona d’antigues feixes amb clarianes on la fressa del corriol s’esvaeix una mica, just abans d’arribar no hi ha lloc per obrir el fil, però com que no té corrent i està fluix podem baixar-lo perquè passin els cavalls. A la Crespiera, hi ha una mena de corral o cortal. A partir d’aquí ja deixem els corriols i tot són camins on es pot trota i galopar. prenem una pista secundària que surt al N tot travessant els prats de la Barquera Grossa arribem al Dolmen de Puig Rodó (3000 A.C), restaurat al 2016. Seguim en direcció N i deixem a la dreta el cim del Puig Rodó, al que no paga la pena apropar-se, ja que és un cim emboscat i sense vista. Seguim un bonic camí de bosc i tenim bona vista en direcció a Osona. Passem per una urbanització en mig del bosc de la que no sé el nom i finalment arribem a una cruïlla de camins, agafem el de la dreta tot passant una cadena i arribem al bonic Mas de Garfís, allà agafem el camí a l’esquerre que en pujada ens porta fins a l’observatori astronòmic de la Montjoia, girem en direcció sud per arribar al creuament que hem deixat fins sortir al costat de la Caseta Alta, un mas magnífic. Des de la Caseta Alta seguim la pista (senyals GR) que continua a l’E fins arribar al Collet de Mas Güell, una zona oberta de prats i camps on trobem una cruïlla de camins senyalitzada on hem aprofitat per dinar i els cavalls han pogut menjar. Agafem la pista que és el antic camí de Moià a l’Estany. Des de aquest camí anem a visitar l’església de Sant Pere de Ferrerons, documentada des del S.X, tot i que l’edifici actual és del s.XVIII. Allà gaudim de boniques vistes, seguim la nostra pista revoltant cap a la dreta tot passant a prop de la bonica casa de Cal Nespler fins acabar sortint a la posta per on veníem. Tot seguint el camí trobem primer un mas anomenat Cal Gira on hi ha cavalls i després la Granoia impressionant Masia, datada del segle XV te una torre quadrada, alta, amb coberta a quatre aigües de teula àrab verda, amb les funcions de colomar i ara dipòsit d'aigua. Quan arribem quasi a la carretera agafem un camí a la dreta, passant per la fàbrica “La Moianesa” girem a l’esquerra i des de allí ben indicat arribem al Pàrquing del Molí nou. En total uns 21 km amb 500 m de desnivell, la primera part de corriol cal fer algun tros a peu però la resta és tot bon camí.

CADENA

la Caseta Alta

la Crispiera

Lloc per dinar

Molí de la Crispiera( runes)

Molí Nou del Passerell

Passarell

Roure Singular

Sant Pere de Ferrerons

Urbanització

• Rondo y Allegretto Jan 8, 2023

Hola Raimon!
    Hem fet aquesta ruta fa pocs dies. Molt bonica, especialment la zona de corriols inicial, malgrat algun pas complicat i a vegades molt estret que fa patir una mica. No és recomanable passar a cavall si el terra no està sec.
    Comentar, per si algú la vol fer a cavall, que bastant a l'inici del corriol hi ha un arbre amb un tronc força gruixut caigut a 1,60 en el punt més alt (sobre el corriol) que ens ha obligat a treure selles de muntar, passar els cavalls molt justos i tornar a ensillar tot just després.

El fil sense corrent seguia igual i hem fet el mateix, baixar-lo perquè els cavalls passessin per sobre.

Gràcies per compartir la ruta i BON ANY!!

• Photo of Raimon Camps
    Raimon Camps Jan 8, 2023

Gràcies me'n alegro que us hagi agradat. A veure si quedem un dia.