Llordà-Siall -circular-

-1,371 ft
March 6, 2022
February 2022

near Biscarri, Catalunya (España)

Sortida circular que fem 2 genets i 2 cavalls, basada en algun track de bicicleta i la prèvia exploració del terreny.
Deixem al transport vora la carretera tocant de Llordà, de seguida prenem el corriol sobre el Barranc de Rater que faldeja força metres sota el Castell de Llordà per la vessant nord-oest. És un corriol molt trellat per on passem sense cap mena de dificultat, tret d’un pi que per alguna ventada, havia caigut barrant el camí dels cavalls.
Ens enfilem Nord-est tota l’estona pel camí que marquem amb vistes al castell, fins a trobar un trencall a la dreta que ens porta per un corriol menys trepitjat, però preciós, cap el Barranc de la Bassa que traspassem i ens enfilem cap a la pista que ens durà fins a sota el Cogolló de Sant Quiri i el Coll de Prat. La pujada és llarga ja que d’entrada baixa fins un dels braços del Barranc de la Bassa i s’enfila dret i seguit fins al Coll de Prat. Gaudim de vistes sobre la Conca de Tremp, Isona, en algun punt el Castell d LLordà...
Un cop al Coll, optem per baixar per un camí força directe a la pista principal de Siall, traspassant el Bosc del Cimadal a la Serra Mitjana.
Arribem a Siall pel Sud-est i marxem pel corriol del Sud-oest. Per estirar les cames i descansar les extremitats anteriors dels nostres cavalls, decidim fer aquest tram desmuntats, el desnivell és pronunciat i és més còmode per a tots. No hi hauria dificultat, però, en fer-lo muntats.
Avançant, desemboquem al camí i corriol més trellats que hem fet a l’inici.

Es tracta d’una sortida molt bonica i poc exigent, encara que requereix un esforç físic important per part dels cavalls donat la llargada i la pronunciada inclinació de l’ascens. Així, la qualifiquem de fàcil.

Coll de Prat

És el punt més alt de la Ruta

Sortida i Arribada -LLordà

Posem imatges de l'inici del corriol. Cal dir que hi ha lloc per deixar un parell de trasnport de cavalls al costat de la carretera de Llordà. Si fóssiu més colla, caldria cercar alternatives

Corriol Barranc de Rater

Aquest corriol no va al Castell, si s'hi volgués arribar, un cop s'acaba el corriol, cal girar a la dreta i arribar-hi per la part de darrera. A cavall no aconsellem intentar-ho, hi ha passos molt estrets i penjats que poden esdevenir perillosos.

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft
Photo ofCamí Llordà- Siall. Vistes del castell Photo ofCamí Llordà- Siall. Vistes del castell Photo ofCamí Llordà- Siall. Vistes del castell

Camí Llordà- Siall. Vistes del castell

Tant si se surt des del mateix castell, com si es fa des del poble de Llordà, com hem fet nosaltres, per arribar a Siall aquest és el camí més directe i més transitat. Si es fa de baixada, de tornada de Siall, es gaudeix d'unes vistes espectaculars sobre el castell i sobre la conca de Tremp.

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft
Photo ofCamí cap a sota el Cogolló de Sant Quiri fins Coll de Prat Photo ofCamí cap a sota el Cogolló de Sant Quiri fins Coll de Prat Photo ofCamí cap a sota el Cogolló de Sant Quiri fins Coll de Prat

Camí cap a sota el Cogolló de Sant Quiri fins Coll de Prat

Es tracta d'una pista forestal no massa transitada que s'enfila valenta cap al Coll de Prat

Siall

Segons la Viquipèdia: Siall és un poble de l'antic terme municipal d'Isona, actualment integrat en el d'Isona i Conca Dellà, al Pallars Jussà. El nom del poble, segons Joan Coromines, es deu a l'arbust anomenat sisall, freqüent en zones molt humides. Tanmateix, això no es correspon amb el paisatge del lloc on és el poble de Siall, per la qual cosa no es pot excloure algun origen diferent, potser preromà, per a aquest topònim. Està situat a llevant de la vila i al nord-est del poble i castell de Llordà, bastant a prop del castell. Aturonat a 1.108 m. alt., és dalt de la carena que separa el riu del Llinar, al nord, del barranc de Rater, al sud. La carena és la que forma l'eix central de l'antic terme isonenc, i té els seus extrems a llevant en la Serra Mitjana, que assoleix els 1.472 m. alt. a Estadella, al límit municipal amb Abella de la Conca, i a ponent el Turó de la Colomera, de 1.063, a llevant d'Isona i de la Posa, a prop i al damunt d'aquest santuari.

Corriol de/a Siall

Si es ve de LLordà aquest corriol és la traca final de la ruta, tant per bonic com per dret. Si és de tornada només cal vigilar a no ensopegar i gaudir de l'entorn