HÍPICA PRATS 2 - ESTANY I CLOTS DE MONTMALÚS (3 DIES)

Photo ofHÍPICA PRATS 2 - ESTANY I CLOTS DE MONTMALÚS (3 DIES) Photo ofHÍPICA PRATS 2 - ESTANY I CLOTS DE MONTMALÚS (3 DIES) Photo ofHÍPICA PRATS 2 - ESTANY I CLOTS DE MONTMALÚS (3 DIES)

2 days 8 hours 14 minutes
August 3, 2017
August 2017

near Isòvol, Catalunya (España)

Espectacular ruta a cavall de 3 dies que comença a l'hípica prats 2, passarem per les poblacions de Sansor, Baltarga travessarem la N1411 per sota el pont agafarem la carretera asfaltada i travessarem la població de Bellver de Cerdanya, seguirem per pista i farem un tros per dins el riu Segre i travessarem la N260 just davant el càmping la Cerdanya i ja començarem a enfilar muntanya amunt.
Passarem per la collada d'Ardòvol, la plana de Sant Marc i farem un petit descens per un corriol per anar al Molí del Salt, on trobarem un salt d'aigua amb una gorga on després de dinar farem un refrescant bany.
Després del bany tornarem a pujar el corriol i seguirem la pista passant per Cal Jan de la llosa on a partir d'aquí per poder acampar o passar amb cotxe s'ha de pagar un peatge.
Continuarem pujant i pujant per la vall de la Llosa fins a arribar al prat de Xuixirà o barraca de l'Isidro on farem el campament base.
El segon dia continuarem per corriol tot pujant, trobarem una bifurcació on agafarem cap a l'esquerra passant pel costat de la barraca dels Esparvers seguirem pel costat del torrent i farem un gir cap a l'esquerra i començarem a enfilar ja amb un pendent fort, on arribarem a un petit estany on ja haurem entrat a Andorra.
Seguirem un tros més i arribem a l'estant de Montmalús amb el seu refugi. Pararem a dinar i després vàrem intentar arribar a l'estany de l'Illa, però just als clots de Montmalús després de donar vàries voltes i buscar el pas adient pels cavalls, no vàrem poder travessar una tartera i vàrem haver de fer mitja volta (la seguretat és el primer) tindrem excusa per tornar.
Un altre cop a l'estany de Montmalús seguirem per la sortida de l'estany fins a un altre estany petit on ja tornem a entrar a Catalunya. Seguirem per la dreta de l'estany i després de fer un molt fort desnivell arribem a les tortes de Vallcivera on agafarem el camí del pla de Vallcivera on el seguirem fins a trobar una bifurcació a la dreta que seguirem per un camí que passa pel mig dels arbres fins a arribar al camp base i final segon dia.
El camí de tornada s'ha de fer el mateix que en l'anada fins a Cal Jan on seguirem cap a l'esquerra pels prats de la llosa seguint el camí de la Vall de la llosa fins a arribar a Coborriu de la llosa on passant pel mig de les cases agafarem el camí de Santa Anna on anirem pujant i fent cresta passant per la Bastida i seguint la pista arribem al poble de Talltendre on pararem a menjar un arròs de muntanya boníssim al refugi de Can Pere Sidro.
Un cop dinats seguirem per un sender baixant molt decidits fins a trobar la pista asfaltada que seguirem fins al poble d'Ordèn on el travessarem i seguirem per un sender tot baixant fen ziga-zagues fins a la riera i després torna'n a pujar fins al coll dels Prats del Bac. Un cop travessat el coll seguirem baixant pel sender passant per sota la població de Cortàs (poble de l'Oscar, el nostre gran guia) fins arribar a la població de olopte on després de travessa'l seguirem per dins una petita riera fins arribar a un camí, que seguirem i travessarem la N260 i seguirem fins arribar al Segre on el seguirem un tros, el creuarem i al cap de poca estona ja arribem al final de la ruta.

HÍPICA PRATS 2

PictographWaterfall Altitude 4,894 ft

MOLI DEL SALT

PRAT XUIXIRÀ (FINAL PRIMER DIA)

CABANA DELS ESPARVERS

ESTANY

LES TORTES DE VALLCIVERA

FINAL SEGON DIA

PRATS DE LA LLOSA (CAL JAN)

COBORRIU DE LA LLOSA

LA BASTIDA

TALLTENDRE

REFUGI

PRATS DEL BAC

OLOPTE

• Photo of Xarlotin
    Xarlotin Jun 14, 2019

Ruta brutal! Jo vaig fer la més dura de Montmalús (la que voleu fer aquest any crec). Flipareu! L'Oscar s'ho coneix molt bé i t'enganxa la seva energia per la muntanya! Ens veiem aviat a la ruta!😜

• Photo of DACAMA
    DACAMA Jun 19, 2019

Moltes gràcies Xaro pel comentari, tota la família en tenim moltes ganes que arribi el dia. Les dues rutes que hem fet amb l'Oscar han sigut espectaculars i la que hem de fer, segons m'han explicat fa molt bona pinta. A veure si és veritat que ens veiem a la ruta.