Gósol-Sant Llorenç de Morunys-Serra de Busa-La Vall d'Ora (3 dies)

Photo ofGósol-Sant Llorenç de Morunys-Serra de Busa-La Vall d'Ora (3 dies) Photo ofGósol-Sant Llorenç de Morunys-Serra de Busa-La Vall d'Ora (3 dies) Photo ofGósol-Sant Llorenç de Morunys-Serra de Busa-La Vall d'Ora (3 dies)

2 days 5 hours 15 minutes
April 17, 2023
April 2023

near Gósol, Catalunya (España)

Volta pel Solsonès en tres etapes, es tracte d'un recorregut força assequible tret de la pujada a Busa on el camí és força exigent.

Primer dia: Gósol - Sant Llorens de Morunys 29,6 Km
El recorregut transcorre per pistes amples amb un terreny força pedregós en alguns trams.

Segon dia: Sant Llorenç de Morunys - Busa - La Vall d'Ora 27 Km
Aquesta és l'etapa que potser comporta més dificultat, el motiu és que hem de circular durant un tram per carretera que comporta travessar tres túnels, per sort no gaire llargs però que si és coincideix amb algun vehicle, el soroll amplificat pel túnel pot espantar als cavalls la qual cosa ens va succeir a nosaltres.
L'altre tram compromès, és una part del camí que puja a la serra de Busa, és tracte d'un corriol força dret el qual caldrà fer peu a terra, un cop arribats al pla de Busa hi ha l’opció de arribar fins la presó del Capolatell, nosaltres no ho vàrem fer per manca de temps.

Tercer dia: La Vall d'Ora - Gósol 27,20 Km.
Aquesta etapa transcorre per pistes amples sense cap dificultat.

Pernoctacions: Hostal Cal Franciscó de Gósol, Càmping Morunys i Càmping Vall d'Ora

Genets: Josep Brucart i Toni Raga
Cavalls: Pitus i Nevat

Vista Pedra

Serra de Busa

• Photo of Eufòria
    Eufòria Mar 7, 2024

Bona tarda, el corriol que comença una mica més amunt de Sant Andreu de Valielles i mitjançant el qual s'arriba fins el Pla de Busa, amb el cavall potser és més recomanable fer-lo en sentit descendent que ascendent? Presenta alguna altra dificultat tècnica a part de la inclinació pels cavalls? Moltes gràcies per la informació.

• Photo of trc1952
    trc1952 Mar 8, 2024

Hola, bon dia, aquest tram que comentes no presenta cap dificultat remarcable, encara que penso que millor de baixada, és a dir, de Busa fins a Viliella. L'únic tram compromès d'aquesta volta és la pujada a Busa des del Coll de Tresserres fins Coll de la Vera que tant si es fa de pujada o baixada caldrà portar el cavall a ma. Espero que t'hagi ajudat. Salut

• Photo of Eufòria
    Eufòria Mar 10, 2024

Moltes gràcies per la informació.