Farena, Mont-ral, Serra de la Musara, Capafons

Photo ofFarena, Mont-ral, Serra de la Musara, Capafons Photo ofFarena, Mont-ral, Serra de la Musara, Capafons Photo ofFarena, Mont-ral, Serra de la Musara, Capafons

October 30, 2015
October 2015

near Farena, Catalunya (España)

Sortim de Farena per fer una ruta circular que inclou Mont-Ral, la serra de la Musara i Capafons.
Es tracta d’un traçat un pel tècnic sobretot per l’abordatge d’alguns trams de corriol amb fort desnivell, lloses i roques en forma d’escales.
Només sortir enfilem un corriol que no és massa complicat, però requereix l’atenció i la forma física dels cavalls des del primer moment. Un cop salvat el primer corriol continuem per pista i altres corriols sense massa dificultat fins a Mont-Ral on podem abeurar els cavalls còmodament a la font del poble.
A Mont-Ral continuem per un altre corriol de baixada no massa dificultós. Seguim el traçat per pistes i un tram d’asfalt sota El Bosquet. Quan creuem el Barranc de la Font Fresca iniciem el tram més complicat de la ruta amb un corriol estret i fosc per l’espessa vegetació a l’inici i per les grosses pedres i lloses amb fort desnivell al mig.
Aquest corriol acaba amb un filat de bestiar sense porta que talla el GR. Cal estar molt atents per tal d’aixecar el fil ferro i passar per sota amb els cavalls sense fer-se mal.
Des d’aquest punt ja continuem per camí ampla fins el Puig de la Torre des d’on seguim un bon tros la pista que deixem per prendre un camí pedregós que ens porta a la pista que va carenant fins el Picorandan.
Després de contemplar les magnífiques vistes des del peu d’El Picorandan, prenem de nou un corriol que ens duu a la carretera de Capafons on arribem per asfalt.
Dinem a Capafons havent deixat els cavalls lligats als arbres de l’esplanada de l’entrada del poble i havent dinat reprenem camí cap a Farena passant per l’Ermita de la Mare de Déu de Barruelles.

Qualifiquem la ruta de difícil sobretot pels trams de corriol que requereixen una certa habilitat en portar el cavall de la mà per seguretat de tots.

Mas del Verd

Masia de referència on és fàcil perdre el camí

Font de Mont-ral

Anem veient el poble des de lluny, des del bosc. Just en arribar-hi de seguida trobem la font passat el primer carrer. Hi ha unes excel·lents vistes de la zona.

El Bosquet

PictographDoor Altitude 3,261 ft

Gr tancat per cable

En aquest punt ens vam trobar el cable perillós que vam haver d'aixecar per passar amb els cavalls per sota. Aquests llocs han de tenir una porta que està clar que cal deixar tancada en passar. El descuit o la irresponsabilitat d'alguns no justifica que un lloc com aquest no tingui una manera d'obrir el tancat segura.

Puig de la Torre -La Mussara-

El Picorandan

El camí que s'hi acosta carena un bon tros oferint vistes excel·lents de la Serra de Prades i voltants.

El Grèbol, restaurant

Capafons, espai per lligar cavalls

Mare de Déu de Barruelles

Farena

Punt de sortida i arribada. És un bon lloc per passar-hi uns quants dies i fer algunes rutes a peu i a cavall. Cal dir que el terreny és molt trencat i sovint els passos són només per fer a peu.

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

Tram complicat

Nosaltres vam fer un bon tram de corriol muntats i un altre bon tram desmuntats per tal de no posar en perill les potes dels cavalls. No hi ha precipicis per on poder caure, però si que els rocs poden causar alguna que altra lesió.