Esparreguera- Sant Esteve Sesrovires

Photo ofEsparreguera- Sant Esteve Sesrovires Photo ofEsparreguera- Sant Esteve Sesrovires Photo ofEsparreguera- Sant Esteve Sesrovires

June 4, 2015
May 2015

near Collbató, Catalunya (España)

Sortim de l’Hípica d’Esparreguera on hem deixat el transport tres cavalcadures.
D’entrada fem un tram de rigor no massa bonic creuant part del polígon de Can Roca per baixar al Torrent Mal que ens serveix de camí per traspassar Esparreguera fins creuar el pont sobre l’A-2 que duu al Polígon Industrial del Sud. De fet, aquest, el Polígon Industrial del Sud, podria ser un bon punt de sortida per a la ruta que quedaria més curta i tindria un traçat bonic i variat de principi a final.

Des d’aquí baixem a la Riera de Pierola que deixem de seguida per remuntar a la dreta la que coneixem com Riera de Masquefa o Claret.
Al cap de poca estona riera amunt, prenem un corriol a l’esquerra que ens durà salvant força desnivell, a la pista que ve del Polígon Industrial Sant Armengol. Just abans d’arribar-hi trenquem a la dreta per baixar cap el Torrent Gran d’Abrera que voreja fent invisible, el Polígon Seat.
Sortim de l’ombrívol torrent per pujar de nou als plans. Ara som al costat de Can Amat entre camps de cereal i àmplies panoràmiques que mostren des de Montserrat a la serra de l’Ordal.
Seguim un bon tram de GR 97 fins a topar amb el Carrilet que creuem per sobre per un pont. Seguim un tram curt al costat de la via, fins que un corriol a mà esquerra ens porta directament a continuar pel Torrent de l’Afilador. Hi ha un punt que hem marcat com alternatiu que ens separa un moment d’aquest torrent, per tal de salvar un pas per un túnel massa relliscós per fer-lo a cavall. Caldrà veure en un futur si és practicable, ja que dóna a un solar que es podria construir.
Tornem al Torrent de l’Afilador que ens torna a donar sensació de frescor i de ser lluny de la civilització, fins que es troba amb el Torrent dels Canals just abans d’arribar al Parc Canals i Nubiola, el punt més al sud del nostre traçat.
Desfem un tram curt de camí, però ara remuntem el Torrent dels Canals, més amunt Torrent de Can Sitges. Cal dir, que tot i que ens trobem al mig de la urbanització, pràcticament no veiem cap edificació, tenim la sensació de ser en plena natura.
Un cop deixem el Torrent tornem als plans i al paisatge. Creuem conreus i boscos pels Plans de Can Garrigosa. Triem un traçat amb corriol practicable a cavall i pista forestal, fins que tornem de nou a la Riera de Masquefa força més amunt d’on l’havíem deixada.
Remullem potes dels cavalls i els abeurem amb el rierol que baixa per la riera, trobem la Font de la Guineu i continuem aigua avall. Recuperem el traçat del matí, que seguim idèntic fins que decidim sortir del Torrent Mal i tornar a l’Hípica per la part elevada del Polígon Can Comelles, Can Roca i Ca l’Àngel.

Es tracta d’un traçat fàcil i agradable. Sobre el mapa un pot tenir la sensació que anirà per carrers asfaltats i naus industrials i tret de la sortida i el tram urbà de la tornada, la resta transcorre per corriols i pistes de terra. Segueix bona part de la Ruta Verda de Sant Esteve Sesrovires.

PictographRiver Altitude 390 ft

Riera Claret / Riera de Masquefa

Si no plou és una excel·lent per a cavalls.

PictographRiver Altitude 437 ft

Torrent Gran d'Abrera

Pas fresc i bonic que fa invisible el trànsit de vehicles i mercaderies que hi ha allà mateix

Pas alternatiu a la Ruta verda

Desviament per evitar pas relliscos. En un futur caldrà veure si es pot mantenir aquest mateix traçat.

PictographPicnic Altitude 465 ft

Parc Canals i Nubiola

Espai d'esbarjo de Sant Esteve Sesrovires on es pot cuinar i dinar còmadament.

PictographRiver Altitude 563 ft

Torrent dels Canals / de Can Sitges

Pas més ampla i més còmode que el del Torrent dels Afiladors. És ideal per a no repetir trams del traçat

PictographFountain Altitude 384 ft

Font de la Guineu

Cal estar atents quan es va per la riera. Arran de terra raja sempre aigua fresca. No podem certificar la seva potabilitat

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

Hípica Esparreguera

La coneixem també com "El Maset".