Capellades Orpinell Can Paixano -circular- per corriols

Photo ofCapellades Orpinell Can Paixano -circular- per corriols Photo ofCapellades Orpinell Can Paixano -circular- per corriols Photo ofCapellades Orpinell Can Paixano -circular- per corriols

May 21, 2014
May 2014

near Capellades, Catalunya (España)

Ens trobem 10 genets, 10 cavalls i 3 gossos a Capellades. Sortim de la Font Cuitora pel torrent que s’enfila anant al sud per un corriol estret i amb algun tram pedregós i delicat per a les cavalcadures, passem per la Barraca del Senyor Guasch per la gent gran del poble o la casa dels “enanitus” per als no tan grans i ens dirigim al Pla de la Garsa.
Anem cap el Riu d’Agost que traspassem per una trialera pedregosa que cal encarar decidits i amunt. Deixem a la dreta els plans de Cal Vila-seca que podem contemplar des del corriol que quasi carena en algun punt la serra del mateix nom.
Ens endinsem a la Serra d’Espoia per un altre caminet estret i pedregós que en època humida cal vigiliar en algun tram les lloses relliscoses, sobretot si es duen cavalls ferrats.
Prenem una pista ampla amb pedra solta durant una estona, i tornem a agafar un caminoi que segons el moment es converteix en corriol, la intenció és seguir direcció oest fins una pista estreta que baixa de Pinedes de l’Armengol, la prenem uns metres i ens endinsem de nou en un corriol poc marcat que entre branques ens puja a buscar un camí emprat per netjar el bosc i des d’aquí a la pista ampla que baixa de nou de la urbanització. Entrem i sortim d’aquesta direcció sud, enfilant-nos de valent, fins tornar de nou a un corriol que evita les cases elegantment.
Un cop hem arribat a la carena, traspassem el camí i prenem el corriol de baixada a Orpinell; des d'aquestes runes espectaculars del món rural català, iniciem la volta direcció est per continuar vorejant la urbanització per caminois i corriols. Anem direcció Can Paixano quan en creuar el Torrent de Mas de’n Ponç, trobem una llosa inclinada que per als cavalls descalços no presenta cap problema, però per als ferrats és molt relliscosa fins i tot en sec. Si aneu ferrats desmunteu en aquest punt per seguretat tant vostra com dels animals.
Des d’aquest punt marcat com a “Pas delicat”, anem directes a Can Paixano. Dinem a l’Era de Can Pau deixant els cavalls lligats al bosc llindant.
Havent dinat anem a buscar el corriol que passant per sota Cal Manou Vell i travessant la riera, ens durà fins a la carretera on ens trobem amb el GR. En aquest punt aprofitem el traçat de la darrera ruta del Neandertal (cursa de muntanya) per continuar per corriols fins el camí de La Pedrera. Des d’aquí tornem a l’inici pel cementiri de Capellades.

Es tracta d’una ruta una mica tècnica en algun punt que es pot fer muntat sense dificultat amb cavalls descalços i sense humitats. No la recomanem si ha plogut per la quantitat de lloses de pedra calcària que trobem.

Font Cuitora

LLoc de trobada, de sortida i arribada. És un parc del poble de Capellades on si cal podem abeurar els cavalls abans de sortir si tenim algun recipient per agafar aigua. Del fons del parc surt el corriol paral·lel al torrent que utilitzem per iniciar la ruta.

PictographProvisioning Altitude 1,558 ft

Can Paixano -L'Era de Can Pau-

Parada per dinar on la Montse de l'Era de Can Pau ens fa un dinar deliciós. Per posar-s'hi en contacte cal trucar al 722 130 762

PictographArchaeological site Altitude -32,805 ft

Orpinell

Runes d'un gran mas, passem per les finques circumdants per arribar i per continuar la ruta.

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

Pas delicat

Pas de riera amb llosa inclinada relliscós per cavalls ferrats. Recomanem desmuntar si és el cas. Els cavalls descalços ho aborden sense cap mena de problema si està sec.