Calders- Navarcles per PR C 197 circular

Photo ofCalders- Navarcles per PR C 197 circular Photo ofCalders- Navarcles per PR C 197 circular Photo ofCalders- Navarcles per PR C 197 circular

November 14, 2013
November 2013

•   4.3 3 Reviews

near Calders, Catalunya (España)

Ruta del Sender del Riu Calders, PR C 197 per a cavalls.

Nosaltres vam iniciar la ruta pensant que era tota practicable a cavall, vam trobar força dificultats salvables i només una que era impossible d’abordar. De fet, seguim les marques blanques i grogues tota l’estona exceptuant un punt a l’alçada del Mas Rubió, on prenem un corriol que ens duu fins a la pista principal que al cap d’una estona esdevé PR de nou. La dificultat rau en què al pas pel Canal de la Central de Viladecavalls és per una gran roca que conté anelles de ferro per pujar-hi, tot i que només són 6 o 7, per als cavalls és impossible de salvar.
Abans d’aquest punt trobem un corriol estret i penjat sobre el riu que aconsellem fer peu a terra per l’alçada i pel brancatge baix.

Un altre punt delicat és el pont sobre la Colònia Jorba. és un pont de fusta, amb escales a l’inici i al final. Encara que hi ha bigues a sota, fimbreja molt al passar i no té baranes consistents. Nosaltres vam optar per passar per dintre el riu per la banda més propera a la presa. A la sortida, però vam trobar que la roca, encara que porosa, era relliscosa fins i tot per a cavalls descalços.
Una alternativa fàcil i factible és anar directament a St Pere de Viladecavalls continuant el camí abans de la palanca que creua el riu. (Veure traçat sobre mapa i sobre foto satèl•lit).

Finalment, la darrera dificultat fou a la font de les tàpies, on un saltiró de metre i escaig fa que alguns cavalls s’ho pensin una mica. El vam resoldre sense massa problemes. Des d’aquí comença un corriol molt dret que puja fins la part superior del riu. És tècnic, però divertit. També hi ha una alternativa que podeu veure en la imatge del mapa i en la foto de satèl•lit.

Qualifiquem la ruta de Difícil per tot el que us hem explicat.

És un traçat molt bonic que segueix el curs del riu Calders i enllaça Calders amb Navarcles. Hi ha peus de riu espectaculars amb llits de pedra que a voltes també són relliscosos. Nosaltres vam sortir de l’aparcament que hi ha a l’entrada de Calders sobre la Nacional 141 C passat el KM 17.

Calders

Iniciem la ruta al poble que mereix una visita tant per l'arquitectura com per les vistes.

Canal Central de Viladecavalls

Punt imposible de salvar a cavall. El nostre track no hi passa. Pengem les fotos per tal de mostrar la dificultat.

Dinar

Parem per fer un entrepà al costat del corriol més occidental de la ruta. Hi ha bona vista sobre Navarcles i espai per lligar els cavalls.

PictographFountain Altitude 971 ft

Font de l'avi

Es tracta de la Font de la Colònia Jorba, una de les controlades sanitàriament. Els cavalls no poden accedir-hi, hi ha una escala molt llarga per pujar a la plaça.

Roureda de les Tapies

Primer trobem la Roureda i més endavant, si no volem evitar-la, la Font de les Tàpies que presenta una certa dificultat per als cavalls. Pengem fotos de tots dos llocs i de l'alternativa sobre el mapa i des del satèl·lit

Mas Rubio

Masia on deixarem el PR per evitar el Canal de Viladecavalls.

Molí del Blanquer

PictographWaypoint Altitude -32,805 ft

Molí del Castell

PictographRuins Altitude 1,266 ft

Necropolis de Pertegàs

Un encant més del Sender de Calders.

Pont a Colònia Jorba

A cavall no passem sobre el pont i decidim pasar pel riu. Valorem que el pont és molt llarg, mogut i sense baranes que puguin contenir els cavalls si entren en pànic. La sortida amb escales tampoc no ajuda, tot i que seria salvable. Pengem la foto de St Pere de Viladecavalls que és just a la sortida i la imatge de satèl·lit i del mapa per evitar aquest pas.

• Photo of montsllongui
    montsllongui Jan 26, 2019

Hi ha algun corriol que amb el temps i les plujes s'ha espatllat una mica, però a peu a terra i vigilant es pot passar bé.

• Photo of Raimon Camps
    Raimon Camps Apr 26, 2019

Gràcies Datzir, avui 26/4/19 he fet la ruta amb Txad, es molt maca i amb les teves explicacions hem evitat els llocs difícils. Es divertit passar tants cops el riu, i hi ha tot tipus de camins. Alguns cal fer-los peu a terra. Nosaltres hem deixat el cotxe sota la rotonda en el prat d'una casa parlant amb els propietaris. A veure si un dia podem coincidir en una ruta. Nosaltres estem a St. Feliu de Codines.

• Photo of txad
    txad Apr 28, 2019

Datzir, hem seguit la teva ruta a cavall amb el meu amic Raimon l'hem gaudit molt. Inclou algun corriol una mica complicat per fer-los dalt del cavall, per estrets i penya-segats al costat. Son molt curts i hem preferits fer-los a peu. En tot cas és una ruta xula però no la recomanaríem a genets inexperts. Moltes gràcies, ara m'apunto com a seguidor teu i potser seguirem altres rutes teves. Potser algun dia ens trobem de cami!!. Fins un altre