Ca la Quima (Rupit)- Salt de Sallen t- El Far

Photo ofCa la Quima (Rupit)- Salt de Sallen t- El Far Photo ofCa la Quima (Rupit)- Salt de Sallen t- El Far Photo ofCa la Quima (Rupit)- Salt de Sallen t- El Far

July 2, 2017
June 2017

near Pruit, Catalunya (España)

Ruta traçada per l’Agustí per als genets de la Llacuna, tot i que avui no ens acompanya.

Sortim de Ca la Quima direcció sud, seguim el Torrent Gravet agraint l’ombra de la vegetació que cobreix la pista paral·lela. Ens arribem fins el Salt de Sallent lligant els cavalls als arbres de vora el camí per abocar-nos al màxim del nostre vertigen al precipici.
Desfem 1km de pista per reprendre el camí cap El Far. De seguida trobem un pas dificultós sobre el mateix Torrent de Gravet que afortunadament avui porta poca aigua i facilita que els cavalls s’hi resisteixin menys.
Des d’aquest punt seguim corriols, i pistes sobre prats i penya-segats del Collsacabra fins la Riera de l’Om on prenem quasi camp a través el camí cap El Far. Després de força estona de pujades suaus i no tant suaus arribem a la pista asfaltada del Santuari que seguim fins el final.
Un cop a El Far, dinem l’àpat calent de forquilla que ens duu la Núria de Ca la Quima mentre els cavalls descansen lligats als arbres del voltant de la zona de pícnic.
Emprenem el camí de tornada pel corriol que segueix el penya-segat sense perill, fins que el deixem per seguretat i tornem a la pista asfaltada que ens porta al Coll de Condreu, on prendrem un corriol molt dret que puja de valent fins Armadans.
Un cop a dalt reposem de la tensió de la pujada i prenem la pista de la fageda i dels Plans d’Armadans fins a trobar la de baixada direcció la Devesa i de nou a Cala Quima.

Traçat de dificultat moderada que requereix que els cavalls siguin resolutius davant d’obstacles naturals com passos amb pedres grosses o lloses inclinades.

Ca la Quima

Allotjament Rural i Casa de colònies que facilita al màxim l'estada tant dels cavalls com dels genets. Tf . 618 70 52 35 web: www.llora-calaquima.com

Salt de Sallent

Salt de 200 metres que és bonic visitar després de pluges intenses

Pas dificultós

A la imatge no s'aprecia la dificultat del pas. Nosaltres recomanem fer-lo peu a terra per garantir la seguretat de genets i cavalls.