Ca la Quima - Cantonigròs- Rupit

July 2, 2017
June 2017

near Pruit, Catalunya (España)

Ruta que traça l’Agustí per a la colla de La Llacuna que passem tres dies als voltants de Rupit.

Sortim de Ca la Quima on estem allotjats cavalls i genets.
Anem cap a la carretera per prendre un dels camins direcció La Salut, tot i que abans trenquem cap el Coll de Pruit passant un bon tram entre prats ben tancats.
Continuem per enfilar el Coll de Pixanúvies, amb algun tram escalonat, pedregós i dret que requereix atenció i decisió. Cal estar pendents dels tancats per les vaques amb portes en algun lloc un tant incòmode per parar amb els cavalls sobretot si el grup és gros com el nostre.
Passem per corriols i pistes que ens ofereixen panoràmiques àmplies de la Vall d’en Bas des de la Serra de Mateus, i finalment a la falda dels Cingles d’Aiats.
Baixem pel Collet de Comajoan fins a Cantonigròs on parem a fer un beure reparador abans de dinar a la Font del Camí dels Enamorats.
Des d’aquí prenem camí cap a Rupit a voltes per pista, a voltes camp a través passant pastures i conreus abandonats.
Arribem a Rupit per la part del Mirador. Creuem el poble i pugem per les amples escales que ens duen a la pista que ombrívola i directa, ens portarà de nou a Ca la Quima.

Es tracta d’una ruta de dificultat mitjana pels trams drets i pedregosos del Collet de Pixanúvies que requereixen cavalls i genets decidits.

Ca la Quima

Allotjament Rural i Casa de colònies que facilita al màxim l'estada tant dels cavalls com dels genets. Tf . 618 70 52 35 web: www.llora-calaquima.com

Inici Collet de Pixanuvies

Des d'aquest punt cal pujar seguit i decidit fins a trobar la porta a dalt de tot. Cal dir que no queda espai per a què parin els cavalls i es pugui obrir la porta amb comoditat. El primer ha d'anar de pressa per obrir i donar pas a la resta de cavalcadures.

Serra Mateus

Cantonigròs

Font

Espai on la Núria de Ca la Quima es va dur un dinar de forquilla calent i saborós

Mirador de Rupit

Rupit

• escola.sm Jun 11, 2019

Estoy interesada en realizar a caballo el camino que tenéis marcado desde la pista que va a l' Avenc de Tavertet con la entrada a Cal Sunyer hasta Rupit. He llamado al ayuntamiento y me han dicho que no es apta para caballos pero vosotros la tenéis marcada como una ruta a caballo. Podríais darme algún detalle de este tramo? Gracias

Can Rajols (no cal Sunyer)

• Photo of datzir
    datzir Jun 12, 2019

Nosaltres la vam fer a cavall en la data que consta. Hi pot haver trams un tant complicats, si llegiu la ressenya de la ruta ho podreu veure.
    No sé com deu estar ara, han passat 2 anys....

• escola.sm Jun 13, 2019

Aniré a revisar-la a peu. Gràcies!