Bagergue Banys Tredós -circular-

August 30, 2013
August 2013

near Bagerque, Catalunya (España)

El Traçat és quasi idèntic al que va fer l’AMAC a l’estiu de 2013. Nosaltres, som 6 genets de l’Associació, que el vàrem dur a terme uns dies més tard.

Sortim de Bagergue, per anar cap el sud prenem el GR que baixa directament a Unha i a Gessa. Passem aquestes dues poblacions i enfilem la muntanya per la pista que boeja el barranc de Zedo. Un cop arribats als abeuradors ens endinsem bosc endins per corriols a voltes ben marcats i a voltes desapareguts.
En aquest punt hi ha trams molt drets on està bé entretenir-se una mica cercant el traçat més adequat. Nosaltres vam encertar-ho força, tot i que hi ha algun tram veritablement millorable.

Passat el Coret de Roi, el camí és més planer. Planer, no vol dir pla... carenar significa continuar pujant i baixant però amb menys desnivells. Aquí La dificultat són els aiguamolls. El 2013 ha estat any de pluja i n’hem hagut de saltar un munt.

A l’alçada del Coret de Pruedo ens desviem per anar a buscar la Coma de Muntaner, torrentet que ens conduirà pels Corraus d’Espanha fins als Banys de Tredós. Aquesta baixada també es un pel complicada per terreny tou i fangós de la Coma... Es passa bé, però les peülles dels cavalls es van enfonsant constantment en forats aiguosos que no s’acaben mai.

Arribem a l’esplanada dels Banys de Tredós. Un bon lloc per lligar cavalls, descansar, dinar i posar els peus en remull.

Enfilem la tornada direcció sud per la Muntanya de Porera. Inicialment la pista s’enfila, més endavant es converteix en corriol que continua pujant, carena per plans de prats i boscos on trobem abeuradors ben plens, fins que inicia una baixada amb fort desnivell fins la vall de ruda. El corriol de baixada, és pedregós a trams, passa per boscos espessos amb branques baixes i en definitiva, és quasi obligat, fer-lo desmuntat.

Un cop a baix, pel Pontet de Ruda anem direcció Baqueira que deixem a sota, i fent un tram de carretera C-281 anem a buscar el GR 211 que ens durà còmodament a Bagergue.

Es tracta d’una ruta amb un cert nivell de dificultat. Els trams de bosc exigeixen bon maneig dels cavalls. Els desnivells són llargs i pronunciats; tot i que no hi ha trams de penya segat que puguin posar en perill ni cavalls ni genets.

A L'hotel Seixes de Bagergue (973 64 54 06 www.seixes.com), ens han facilitat contactar amb persones del poble que compten amb Prats i herba pels cavalls.

UNHA

1r poblet després de Bagergue. Es poden seguir les marques de GR sense dificultat. Surt un caminet que transcorre a mitja alçada i duu directament a Gessa.

GESSA

A la sortida del poble deixem el GR per creuar la carretera i el riu i enfilar la muntanya a l'altra banda de la vall.

Tot i que es va trobant aigua al llarg del camí, va bé aprofitar aquestes instal·lacions per abeurar després de la llarga pujada.

PictographRiver Altitude 5,779 ft

En el moment que hi vàrem ser els banys eren tancats. A l'esplanada, però hi havia molt d'ambient. Portàvem tot el necessari per dinar a sobre i vam trovar que el lloc era d'allò més adequat per fer-hi una parada llarga.

ABEURADOR

Aprofitem, de nou, els abeuradors de les vaques. Aquest és més petitet, però per a nosaltres igualment útil.

PictographMountain hut Altitude -32,805 ft

Poble d'on partim. A l'Hotel Seixes ens han facilitat el contacte per tenir un Prat proper per muntar paddocks per als cavalls. Hotel Seixes T. 973 64 54 06 i 660 69 89 50 seixes@seixes.com www.seixes.com