Photo ofZona esportiva de Flaçà, Can Paiet, Puig d'en Brugada, Farreres, Església de la Mare de Déu de l'Esperança, Ermita de Sant Fermí Photo ofZona esportiva de Flaçà, Can Paiet, Puig d'en Brugada, Farreres, Església de la Mare de Déu de l'Esperança, Ermita de Sant Fermí Photo ofZona esportiva de Flaçà, Can Paiet, Puig d'en Brugada, Farreres, Església de la Mare de Déu de l'Esperança, Ermita de Sant Fermí

May 9, 2024
May 2024

near La Bolla, Catalunya (España)

Seguint ruta circular de "El Capi", a qui agraïm la pengés, ajuntant les Marxes Populars de Flaçà del 2022 i 2023.
Des de Ermita de la zona esportiva de Flaçà, passant per:
- Can Paiet (4.5 km)
- Puig d'en Brugada (6.6 km)
- Veïnat de Farreres (12.1 km)
- Església de la Mare de Déu de l'Esperança (12.3 km)
- Ermita de Sant Fermí (13.5 km).

Passant per caminets de muntanya molt ombradissos i algun tros de pista. Força fàcil de fer, moderat per la distància. Bones vistes des del Puig d'en Brugada.

Anem a dinar a Can Bosch de Púbol, cervessa i menú d'arròs, 18 €, força bé.

PictographCar park Altitude 305 ft

PictographPanorama Altitude 468 ft

PictographSummit Altitude 511 ft

Geodèsic Puig d'en Brugada

El Puig d'en Brugada és una muntanya de 156 metres que es troba al municipi de Foixà, a la comarca del Baix Empordà. Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 309094001).

PictographIntersection Altitude 465 ft

PictographIntersection Altitude 380 ft

PictographIntersection Altitude 350 ft

Cruïlla dreta

El veïnat de Farreres és un petit nucli que es troba a la zona més muntanyosa del municipi. Anar des de Flaçà fins aquest nucli serà una excursió agradable que podem fer caminant o bé amb cotxe. Sortim de la plaça de l’Estació del Carrilet en direcció cap a la Bisbal d’Empordà. Just abans d’arribar a la carretera C-66 trobem una cruïlla a la nostra esquerra amb un senyal que ens indica la direcció a seguir per anar cap a Farreres, just al peu del mas Roig. A partir d’aquí comença una suau pujada per entremig de camps de conreu i alzinars. Al cap d’uns 400 metres arribem a can Tramuntana on hi ha una creu de Pedró i el dipòsit d’aigua municipal. Des d’aquest indret es pot contemplar una magnífica vista del municipi, del poble i de la plana al·luvial de riu Ter, aquest lloc és un autèntic balcó de Flaçà. El nostre camí continua per la carretera asfaltada en direcció est. En pocs minuts arribarem a Farreres. Farreres és un barri amb més granges que cases. Al centre del petit nucli, a la part més elevada, hi ha l’ermita de la Mare de Déu de l’Esperança edificada en aquest indret al segle XVI tal com evidencia la data de 1567 que està esculpida a la llinda de la porta. És una ermita petita, rural, sòbriament decorada, d’una sola nau i culminada per un campanar de cadireta. Al seu interior hi ha una imatge gòtica de la Mare de Déu que es degué fer entorn del segle XV. Es tracta d’una verge feta d’alabastre policromat de gran bellesa que alguns autors l’han descrit com una gran joia del gòtic popular. La festa de Farreres se celebra el 18 de desembre. Antigament, hi havia una gran assistència, es feia un ofici solemne, ballades populars amb cobles de renom i era tradicional menjar-hi una torrada amb allioli. No podem marxar de Farreres sense visitar la seva font. Seguim pel camí asfaltat en direcció a Foixà, just on s’acaba l’asfaltat ens trobem un gran mas al costat del qual hi ha un camí de terra que baixa en suau pendent. El seguim durant uns quants metres, sempre pel costat de l’enreixat metàl·lic d’una propietat. Al cap de poc arribem a la riera de Farreres al costat de la qual hi ha la font. L’indret és bonic, ombrívol i convida a passar-hi una bona estona escoltant el cant dels ocells i gaudint de la tranquil·litat d’aquest paratge. Just al costat de la font i mig amagada per la bardissa hi ha l’antiga font de Farreres, amb un broc de ferro rovellat i una inscripció feta a la pedra gairebé il·legible.

PictographReligious site Altitude 298 ft

Mare de Déu de l'Esperança

La Mare de Déu de l'Esperança de Ferreres és una església de Ferreres, al municipi de Flaçà (Gironès), inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. És una ermita construïda l'any 1567, segons consta a la llinda de la porta principal. És consagrada a la Mare de Déu de l'Esperança. L'any 1790 es va comprar una campana que va tocar fins a l'any 1936. La festa a Ferreres se celebra el 18 de desembre de cada any, amb ofici a l'ermita i altres actes festius.

PictographIntersection Altitude 189 ft

Cruïlla dreta, avall

PictographReligious site Altitude 143 ft

Ermita de Sant Fermí

És un edifici de planta rectangular amb absis. A la façana principal, rematada per un campanar d'espadanya, s'hi obre la porta d'entrada amb marc de pedra i llinda plana, en la qual hi ha esculpida la data de 1579 i un dibuix amb tres creus representant un calvari. En aquesta façana hi ha adossat un porxo a dues aigües amb cairats i sostinguda per tres columnes de carreus de pedra amb basament i capitell molt senzills. Sobre la porta d'entrada hi ha fornícula, amb un arc de mig punt, que conté una imatge mutilada de fusta del sant.