زمستانه دماوند

March 6, 2020
March 2020

near ‘Abbāsābād, Māzandarān (Iran)

گزارش صعود زمستانه به قله دماوند" بام ایران"
مسیر: مازندران_ پلور _ رینه (جبهه جنوبی)
مختصات قله: N:35.954288 E:52.110266
نوع برنامه :سنگین
افراد شرکت کننده: افشین ترکمانی (سرپرست)، رضا صفرزاده، سعید ابویی
تاریخچه:
دماوند بلندترین کوه ایران و بزرگترین آتشفشان آسیا با سن تقریبی ۳۸,۵۰۰ سال که بیشترین فعالیت آن مربوط به ده هزار سال پیش می باشد و علت نامگذاری آن در فرهنگ معین دمه + بخار"دود" =دماوند((آتشفشان)) می باشد.
گزارش برنامه
پس از تصمیم گیری برای صعود و پایش آب و هوای کوهستان و تماس با مهندس هاشم نژاد پنجره آب و هوایی خوبی برای صعود در تاریخ ۱۵ الی 17 اسفند انتخاب شد و در اولین زمان ممکن با دوستان صعود هماهنگ شد و از یزد با پرواز کاسپین به سمت تهران حرکت کرده و سپس به پلور رفته و عصر را در قرارگاه فدراسیون استراحت کردیم و با دوستان خوش بشی کردیم سپس صبح ساعت ۶ صبح همراه با ماشین لندیور به سمت روستای  رینه رفتیم و به علت ریزش کوه 200‪ متر قبل از پارکینگ پیاده شده و مسیر را شروع کردیم و بعد از طی مسیری 9/7 کیلومتری به بارگاه سوم رسیده که حوالیه ساعت 3 عصر بود و بعد از خوردن ناهار و استراحت در ساعت 9 به خواب رفته و در راس ساعت 4/5 از خواب بیدار شده و ساعت 5/5 صبح به سمت چکاد حرکت کرده و در ساعت 12/5 بر فراز بام ایران سجده کرده و  خدا را بابت این صعود شکر کرده و همنوردان را بوسیده و به هم تبریک گفته و سپس بعد از کمی استراحت و بارگیری غذایی به سمت پایین حرکت کردیم و در ساعت ۱۶ به بارگاه سوم رسیده و بعد از مشورت با دوستان و به علت داشتن تایم مناسب تصمیم گرفتیم فردا صبح اقدام به فرود کنیم. درنتیجه فردا صبح کوله را بستیم و به سمت پایین حرکت کردیم و راس ساعت ۱۰ صبح در قرارگاه فدراسیون برنامه را به پایان رسانیده و یکی از بهترین خاطرات را رقم زدیم.
با تشکر فراوان  از افشین ترکمانی  که با راهنمایی های خوب و به جا خاطرات خوبی را برایمان  رقم زد.
این صعود را تقدیم میکنم به همسر عزیزم  که همیشه کنارم بوده و تشکر ویژه از پدر و مادرم و خانواده همسرم که مثل کوه در کنارم بوده اند.