Photo ofZiria 25/03/2022 Ζήρεια Χ/Κ Κέντρο Ζήρειας - Δυτική ράχη Καταφυγίου Β- Σημείο - Ανατολική ράχη καταφυγίου Β - Χ/Κ Ζήρειας Photo ofZiria 25/03/2022 Ζήρεια Χ/Κ Κέντρο Ζήρειας - Δυτική ράχη Καταφυγίου Β- Σημείο - Ανατολική ράχη καταφυγίου Β - Χ/Κ Ζήρειας Photo ofZiria 25/03/2022 Ζήρεια Χ/Κ Κέντρο Ζήρειας - Δυτική ράχη Καταφυγίου Β- Σημείο - Ανατολική ράχη καταφυγίου Β - Χ/Κ Ζήρειας

March 25, 2022
March 2022

near Zíreia, Peloponnese (Greece)

Μια χειμερινή ανάβαση με διαφορετική προσέγγιση τόσο στην άνοδο όσο και στην κάθοδο η οποία αποδείχτηκε πολύ ενδιαφέρουσα. Η διαδρομή αυτή επιλέχθηκε ώστε να αποφύγουμε τα λούκια και τα σημεία που ήταν φορτωμένα με μεγάλες ποσότητες χιονιού.

Εκκίνηση από το parking του Χ/Κ Ζήρειας με ΝΔ κατεύθυνση μέσω της κλασικής διαδρομής. Αφού έχουμε διανύσει 1,3χλμ βρισκόμαστε στη στάνη, εκεί όπου η κλασική διαδρομή ακολουθεί το λούκι και περνάει από το καταφύγιο Β. Στο σημείο αυτό αφήσαμε το μονοπάτι και ανηφορίσαμε δυτικά πάνω στη ράχη, αυτή που βρίσκεται δυτικά του καταφυγίου Β. Αφού έχουμε ανέβει μερικά μέτρα και βρισκόμαστε πάνω στην κόψη της ράχης ανεβαίνουμε με ΝΔ πορεία. Η ανάβαση γενικά είναι βατή με 2-3 εύκολα τεχνικά περάσματα ενώ κερδίζουμε γρήγορα υψόμετρο. Σε 1,5χλμ από τη στάνη βρισκόμαστε στο υψηλότερο σημείο στης ράχης και εκεί η πορεία της αλλάζει προς τη δύση. Σε 400μ βρισκόμαστε στο σημείο που διασταυρώνονται χωματόδρομοι, στο μικρό οροπέδιο ΝΑ της κορυφής σε υψόμετρο 2040μ.

Κινούμαστε για λίγα μέτρα ΝΔ και στη συνέχεια ανεβαίνουμε δυτικά στη ράχη που βρίσκεται νότια από την περιοχή με την ονομασία "Πλάκες". Ανεβαίνοντας, ακολουθούμε την κορυφογραμμή και σταδιακά η πορεία πηγαίνει προς βορρά σχηματίζοντας ένα ημικύκλιο μέχρι την κορυφή Σημείο. Η απόσταση που διανύθηκε σε αυτό το τμήμα είναι 1,7χλμ ενώ έχουμε εικόνες διαφορετικές σε σχέση με την κλασική ανάβαση.

Η κατάβαση από την κλασική διαδρομή μέχρι το σημείο όπου το μονοπάτι κατεβαίνει στο λούκι για το καταφύγιο Β. Εδώ η πορεία συνεχίστηκε ΒΑ πάνω στη ράχη που βρίσκεται ανατολικά του καταφυγίου. Στη δεύτερη κορυφή που θα συναντήσουμε κατά την κατάβαση υπάρχει τριγωνομετρικό με την ένδειξη 1857μ στους χάρτες. Η κατάβαση συνεχίζεται πάνω στη ράχη, την οποία εγκαταλείπουμε με ΒΔ κατεύθυνση, περίπου όταν βρισκόμαστε παράλληλα με το καταφύγιο Β, για να βγούμε τελικά στο μονοπάτι λίγο πιο βόρεια από το καταφύγιο, στη νότια πλευρά του οροπέδιου και να επιστρέψουμε στη συνέχεια στο σημείο εκκίνησης.

Χιονοδρομικό Κέντρο Ζήρειας

Το parking στο Χ/Κ Ζήρειας

Στάνη

Η στάνη ση νότια πλευρά του οροπέδιου κάτω από τους πρόποδες του βουνού

Δυτική ράχη 1

Στο σημείο που ξεκινά η ράχη

Δυτική ράχη 2

Βράχινοι σχηματισμοί πάνω στη ράχη

Δυτική ράχη 3

Βράχινοι σχηματισμοί πάνω στη ράχη. Εύχολα τεχνικά περάσματα.

Δυτική ράχη 4

Στο υψηλότερο σημείο της ράχης

Τέλος Δυτικής ράχης

Το σημείο που τελειώνει η πορεία στη δυτική ράχη σε υψόμετρο 2040μ

Κορυφή Σημείο

Λούκι κλασσικής διαδρομής

Το λούκι προς το καταφύγιο Β. Η πορεία μας συνεχίζεται εκτός μονοπατιού ανατολικά

Ανατολική ράχη 1

Κορυφή στην ανατολική ράχη από το καταφύγιο Β κατεβαίνοντας

Κορυφή 1857

Η κορυφή στην ανατολική ράχη με το τριγωομετρικό στα 1857μ

Μονοπάτι

Συνάντηση με το μονοπάτι, στα αριστερά μας το καταφύγιο Β