Zezelj Besnjaja 2018

April 9, 2018
April 2018

near Ždraljica, Central Serbia (Serbia)

Dana 08. aprila 2018. najmanja moguća grupa planinara (samo ja) uputila se put dvaju brda u okolini Kragujevca. Trasa je poznata, od Marine kafane u Ždraljici, pored vodopada Buk, do Žeželja gde i dalje stoji napušteni dom. Zatim dalje putem do hrasta Zapis, potom do hrasta koji se vidi iz grada, u čijoj senci je idealna prilika za odmor. Staza se zatim ide kroz šumu, preko mostića, onda uzbrdo jer ide uspon na Bešnjaju. Uskoro se nailazi i na prve table PEK Gora iz Kragujevca. Sledeće fino mesto za odmor i uživanje u prirodi, kao i za obnovu vode, je Đurina česma. Taj deo je obrastao šumom četinara, a ponekad možete zateći i srndaće. Dalje put vodi do makadama, pored meteo stanice na Bešnjaji, a zatim skreće na šumsku stazu. Nizbrdo se spušta do potoka, a zatim strmo penje do proplanka, u čijoj blizini je i izvor. Finalni spust se završava preskakanjem reke, više puta ako je potrebno, te se završava na asfaltu, a par stotina metara kasnije kod vodenice je i kraj ovog treka. Prelepa staza preporuka svima za obići.

PictographWaterfall Altitude 864 ft

PictographRiver Altitude 1,016 ft

Reka

• drmijat May 31, 2018

Odlicno,sve lepo obelezeno,sve opisano,odlicne slike,video,ovako treba da izgleda idealan trek.Sta drugo reci nego bravo za trud,fantasticno,svaka ti cast i hvala!

• Photo of djomlacar
    djomlacar Jun 1, 2018

Hvala puno na lepim recima! I sam sam ranije koristio tudje trekove pri planinarenju i znam koliko znaci kada je trek pun informacija i koliko to olaksava avanturu., te se stoga trudim da ljudima koji idu mojim trekovima pruzim sto vise audio vizuelnih podataka na uvid. Drago mi je sto moj trud ne prolazi neprimecen.