Zerzavatçı köyü doğa yürüyüşü

November 25, 2023
November 2023

near Zerzavatçı, İstanbul (Türkiye)

Marmara Doğalılar ile bugün Zerzevatçı Köyü'nde doğa yürüyüşümüzü tamamladık. Katılımcı Marmara Doğalılara teşekkür ediyoruz.
25 Kasım Cumartesi
Parkur Bilgisi: Beykoz'un Zerzevatçı Köyü'nde doğa yürüyüşümüze başlayacağız. Genelde orman içi patika ve toprak yollardan yürüyeceğiz.Yer yer dere şırıltıları eşliğinde yürüyüş yaparak ormana ve yeşile doya doya başladığımız köy olan Zerzevatçı Köyü'nde yürüyüşümüzü bitireceğiz.

Ulaşım: 136Z iett
Program:
10.00 ile 11.00 arası ZERZAVATÇI KÖYÜ'NDE buluşuyıruz.
Kahvaltımızı Köy kahvesinde yapıyoruz.
11:00: Yürüyüşe başlıyoruz.
17.00 ile 18:00 Köy kahvesinde yorgunluk çaylarımızı içip, evlerimize dönüyoruz.

ZERZEVATÇI KÖYÜ : İstanbul'un Beykoz İlçesinde Zerzevatçı adında bir mahalle çeşit çeşit sebze yetiştiriyor. Yol kenarında tezgah açan teyzeler , kendi ekip biçtikleri mahsulleri İstanbul'un dört bir yanından gelen müşterilere satıyor. Köy adını 1920'lerden önce bu yörede uçsuz bucaksız topraklarda sebze tarımı yapan Rum asıllı Zerzevatçıoğulları ailesinden alıyor. Mübadele sonucu Yunanistan'dan getirilen Türkler köye yerleşiyor ve bir süre burada yaşıyor. 1948 yılından sonra muhacirler arazilerini Kastamonu'nun Bozkurt kazasından gelenlere satıyor ve köyün Kastamonulaşma süreci başlıyor.