Ζήρεια, Βαρνεβό - Φλαμπουρίτσα - Σπήλαιο Ερμή

Photo ofΖήρεια, Βαρνεβό - Φλαμπουρίτσα - Σπήλαιο Ερμή Photo ofΖήρεια, Βαρνεβό - Φλαμπουρίτσα - Σπήλαιο Ερμή Photo ofΖήρεια, Βαρνεβό - Φλαμπουρίτσα - Σπήλαιο Ερμή

April 7, 2024
April 2024

near Áno Tríkala, Peloponnese (Greece)

Διάσχιση του φαραγγιού της Φλαμπουρίτσας κάτω από τη μικρή Ζήρεια που διατρέχει ο ποταμός Σύθας και ανάβαση στο οροπέδιο της Ζήρειας.
Η διαδρομή ξεκινά λίγο πιο ψηλά από το Μοναστήρι του Αγίου Βλασίου στα Άνω Τρίκαλα κορινθίας. Στο σημείο υπάρχει πυροφυλάκιο και κιόσκι με καταπληκτική θέα προ στο φαράγγι της Φλαμπουρίτσας και τις κορυφές της Ζήρειας. Αρχικά η πορεία μας είναι κατηφορική μέχρι να προσεγγιστεί η κοίτη του ρέματος, στη συνέχεια αρχίζει ομαλή πορεία με μικρή ανηφορική κλίση και διαδοχικά περάσματα της κοίτης μέχρι και το σημείο που αφήνουμε το φαράγγι για να ανέβουμε στο οροπέδιο. Την συγκεκριμένη στιγμή που πήγαμε νερό υπήρχε μόνο στο τελευταίο κομμάτι, κοντά στις πηγές του Σύθα, και κάναμε μόνο δύο περάσματα πάνω από αυτό. Υπάρχει βέβαια και εναλλακτική διαδρομή, κάπου στη μέση του φαραγγιού, ακολουθείς μονοπάτι που σε ανεβάζει κατευθείαν στο οροπέδιο και στο Αθλητικό Κέντρο Ζήρειας αλλά χάνεις όμως το πιο όμορφο κομμάτι του φαρραγιού δίπλα στο ποτάμι.
Η ανάβαση στο οροπέδιο είναι απότομη καθώς πρέπει να κερδίσεις σύντομα γύρω στα 350μ υψομετρικής.
Στη συνέχεια ακολουθείς μονοπάτι ή εναλλακτικά τον χωματόδρομο.
Σε κάποιο σημείο πάνω στον χωματόδρομο υπάρχει πινακίδα για το σπήλαιο του Ερμή. Εμείς κόψαμε πιο πριν για να προσεγγισουμε πθο γρήγορα το σπήλαιο που είναι κρυμμένο στα βράχια πάνω από το φαράγγι. Αυτό το κομμάτι αξίζει να το κάνει κάποιος αν έχει σκοπό να μπει μέσα στο σπήλαιο. Η είσοδός του είναι μικρή λίγο απότομη και έχει ένα σχοινί για βοήθεια. Το σπήλαιο έχει πλούσιο διάκοσμο και αναπτύσσεται κατηφορικά, θέλει όμως πολύ προσοχή λόγω γλιστερών βράχων.
Κατόπιν ακολουθούμε βραχώδες μονοπάτι μέχρι τα λιφτ και στη συνέχεια το Σαλέ του Χιονοδρομικού κέντρου