ΖΗΡΕΙΑ: Ανεβοκατέβασμα από τις ράχες δυτικά του καταφυγίου

Photo ofΖΗΡΕΙΑ: Ανεβοκατέβασμα από τις ράχες δυτικά του καταφυγίου Photo ofΖΗΡΕΙΑ: Ανεβοκατέβασμα από τις ράχες δυτικά του καταφυγίου Photo ofΖΗΡΕΙΑ: Ανεβοκατέβασμα από τις ράχες δυτικά του καταφυγίου

5 hours one minute
March 4, 2024
March 2024

near Zíreia, Peloponnese (Greece)

Ανάβαση από το χιονοδρομικό μέχρι τα 2000 μέτρα υψόμετρο μέσω της ράχης που βρίσκεται πάνω από το καταφύγιο, συνέχεια μέχρι την κορυφή (Σημείο) και επιστροφή από τη ράχη που βρίσκεται δυτικότερα της ράχης του καταφυγίου. Έτσι αποφεύγουμε το κλασικό λούκι του καταφυγίου, ώστε να πορευτούμε στις πιο ενδιαφέρουσες (και πιο δύσκολες) ράχες. Στο έδαφός τους κυριαρχούν οι μεγάλες και γωνιώδεις πέτρες, σαν σπασμένοι σε μικρότερα κομμάτια βράχοι. Αυτό ταλαιπωρεί τις αρθρώσεις, όταν δεν έχει αρκετό χιόνι και ιδιαίτερα όταν φοράς χειμερινές μπότες στην κατάβαση. Προφανώς, ανάλογα με την ποσότητα και την ποιότητα του χιονιού, διαφοροποιούνται και οι χρόνοι. Για παράδειγμα, τη ράχη της ανάβασης, από το χιονοδρομικό μέχρι το τέλος της στα 2000 μέτρα υψόμετρο, σε αυτή την καταγραφή την κάναμε σε 1,5 ώρα, ενώ σε προηγούμενες αναβάσεις μέχρι και 3 ώρες. Την κατάβαση αυτής της καταγραφής την έχουμε κάνει πιο αργά, όταν το πεδίο ήταν τελείως στεγνό.

Κατά την ανάβαση στη ράχη πάνω από το καταφύγιο συναντούμε βράχους που πρέπει είτε να τους παρακάμψουμε είτε να τους ανεβούμε. Αποφασίζουμε ανάλογα με τις προτιμήσεις μας και τις συνθήκες (π.χ. χιόνι, υγρασία, κλίση πλαγιάς).

Κατεβαίνοντας, προκειμένου να βρεθούμε στην αρχή της ράχης της κατάβασης, κάνουμε ένα τμήμα χωματόδρομου. Τον χειμώνα είναι καλυμμένος με χιόνι, δημιουργώντας πλαγιές με απότομη κλίση σε ορισμένα σημεία.

Ενδεικτικοί καθαροί χρόνοι (μοναχική πορεία):
Χιονοδρομικό - τέλος ράχης καταφυγίου 1.30
τέλος ράχης - Σημείο 1.10
Σημείο - αρχή ράχης κατάβασης 0.30
Αρχή ράχης - Χιονοδρομικό 0.55

Περισσότερες πληροφορίες στις λεζάντες και στα σχόλια των φωτογραφιών.

Στο κέντρο, η ράχη της ανάβασης και, δεξιά, της κατάβασης. Αριστερά, εναλλακτική για την κατάβαση.

Ευθεία συνεχίζει η κλασική διαδρομή.

Τον προσπερνάμε από όπου νιώθουμε πιο άνετα. Αυτή τη φορά τον σκαρφαλώσαμε στην ευθεία, για να βάλουμε λίγο χέρια.

Και εδώ έχουμε επιλογές.

Αυτή τη φορά, τον παρακάμψαμε από αριστερά.

Τέλος ράχης

1.Από εδώ συνεχίζουμε ελεύθερα μέχρι να συναντήσουμε την κλασική διαδρομή για την κορυφή. 2.Θέα προς τη Μικρή Ζήρεια. 3.Θέα προς τα νότια.

Φαίνονται κάποια σημάδια στα βράχια.

Σημείο

1.Το κολωνάκι της κορυφής. 2.Το προστατευτικό τοιχίο γύρω από το κολωνάκι είναι καλυμμένο από χιόνι. 3.«Θέα». 4.Περισσότερη «θέα».

Μπαίνουμε στον χωματόδρομο.

Βγαίνουμε από τον χωματόδρομο και αρχίζουμε την κατάβαση της ράχης.

Αριστερά, της ανάβασης και δεξιά, της κατάβασης.

Είμαστε σε στάνη. Εναλλακτικά, μπαίνουμε δεξιά στον χωματόδρομο και μετά αριστερά στον χωματόδρομο από τον οποίο ήρθαμε.

PictographFlora Altitude 5,075 ft
Photo ofΕμφανίζονται μετά το λιώσιμο του χιονιού Photo ofΕμφανίζονται μετά το λιώσιμο του χιονιού Photo ofΕμφανίζονται μετά το λιώσιμο του χιονιού

Εμφανίζονται μετά το λιώσιμο του χιονιού