Zelengora/Uglješin vrh-Tovarnica-sipar ispod Pleća-Planinica, Gorne bare

Photo ofZelengora/Uglješin vrh-Tovarnica-sipar ispod Pleća-Planinica, Gorne bare Photo ofZelengora/Uglješin vrh-Tovarnica-sipar ispod Pleća-Planinica, Gorne bare Photo ofZelengora/Uglješin vrh-Tovarnica-sipar ispod Pleća-Planinica, Gorne bare

May 18, 2024
May 2024

near Breka, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Sa asfalta, pri ulasku u Tjentište iz pravca Foče, skrenuti na mostu Hrčavke desno. Ima rampa gdje se plaća ulaz u NP "Sutjeske" (10 KM/osobi). Loš asfalt vodi sve do skretanja lijevo, za Ozren, mi nastavljamo takođe lošim makadamom sve do Gornjih Bara (oko 17 km lošeg puta koji nije za mala auta).
Kružna tura, staza nije markirana ali je vidljiva. Pored jezera G.bare strmo naviše na Uglješin vrh, spuštamo se na sedlo pa opet strmo naviše na Tovarnicu. Spuštamo se u sedlo Dobra pa slijedi teško priječenje, skoro nevidljivom stazicom, kroz sipar ispod Malog i Velikog Pleća. Treba se paziti i kamenja kojeg odranjaju divokoze sa Pleća. Nakon izlaska na travnato sedlo Planinice popeli smo se na njen vrh i uživali u pogledu na kanjon Sutjeske i vrhove BMV. Slijedi pravo strmekanje sa tog vrha na isto sedlo pa blago penjanje i priječenje grebenom, izmeđi jezera Gornje i Donje Bare, prema Ardovu. Spuštamo se orjentaciono šumom prema starom katunu do izvora i orjentaciono preko livade uz korito Kotača zatvaramo krug.
Nas 21 je uživalo u prekrasnoj avanturi po Zelengori i zaboravilo na loš put do ishodišta.