Photo ofZelemboj Konjuh (hotel Zlaca-Mackovacka kosa-Nevesilj-Zelemboj-Lovacka kosa-slapovi V.Zlaca-Hotel) Photo ofZelemboj Konjuh (hotel Zlaca-Mackovacka kosa-Nevesilj-Zelemboj-Lovacka kosa-slapovi V.Zlaca-Hotel) Photo ofZelemboj Konjuh (hotel Zlaca-Mackovacka kosa-Nevesilj-Zelemboj-Lovacka kosa-slapovi V.Zlaca-Hotel)

January 2, 2022
January 2022

near Mačkovac (Босния һәм Герцеговина)

Drugog januara se iz sela Mrljevici u blizini Banovica vec tradicionalno krece ka vrhu Zelemboj na sjevernim obodinama Konjuha. Htjeli smo da se uspnemo na isti vrh, ali iz nekog drugog pravca, sa zeljom da obidjemo i cuvene slapove Zlace nakon uspona.

Oboje nam je omogucio ovaj track

Krene se od pansion vile Sensi, rusevnog objekta koji se nalazi odmah do Hotela Zlaca. U njegovoj blizini se nalazi oznaka planinarske staze "Mackovacka Kosa" koja prolazi odmah kraj objekta i penje se odmah u pocetku oštro uzbrdo. Markacija na pocetku nije bas najbolja pa treba pripaziti, ali poslije je dobro odradjena. Staza se poslije lagano penje lijepom crnogoricnom sumom koja kako se visina povecava postaje rjedja. Morate pripaziti na mjestu gdje zavrsava Mackovacka staza (2.3 km) i skrece se lijevo prema Nevesilju i dalje Zelemboju, jer to skretanje nije oznaceno. Tu se krecete ogoljenim grebenom sa crnogoricnom sumom sa obje strane i prizori i ljepota Konjuha tu malo koga mogu ostaviti bez daha. Uskoro imate jos jedno slabo oznaceno skretanje desno prema Zelemboju, a pravo i lijevo se staza vraca u dolinu Zlace.
kako se priblizavate vrhu 2og januara srecete sve vise i vise ljudi i vozila, a na samom vrhu srescete i par stotina ljudi i desetine vozila jer se od Banovica do vrha moze doci i autom. Iako volimo da vidimo kako se ljudi druze s prirodom na bilo koji nacin, upitno je koliko je to u ovoj mjeri dugorocno dobro i za ljude i za prirodu. dok je s druge strane za pohvalu restrikcija kretanja automobilima u dolini Zlace, gdje na nekim mjestima imaju rampe kojima se sprijecava prolaz.

na samom vrhu je tolika guzva da se nismo previse zadrzavali, na njemu ima jedna mala osmatracnica odakle se pruza fin pogled na siri rejon Banovica i dalje prema Tuzli i padinama Ozrena...

Od vrha se krene putem za Zidine i poslije nekih kilometar od vrha skrene se lijevo dobro uocljivim golim vrhom grebena koji se skoro pravo odozgo spusta prema dolini Zlace. Iako je silazak ovdje veoma strm uzivali smo u ljepoti samog grebena, ljepoti padina Konjuha koji se vide sa grebena , suncu, prekrasnom proljetnom danu 2og januara i samom izazovu spusta.
Golet kako se spustate polako opet prelazi u sumu koja se spusta do jednog potoka koji je pritoka velike Zlace, treba produziti do puta koji onda udesno vodi do slapova koji se nalaze u gornjem toku Velike Zlace. Kad krenete putem, poslije jedne kolibe na dva mjesta morate preci Veliku Zlacu da dodjete do vodopada. tu su oznake slabije, staza na mjestima slabo vidljiva, a prelazi preko nabujale Zlace i nisu tako jednostavni.. Ali sve se ipak isplati kad dodjete do prekrasnih slapova koji spustajuci se tvore malo jezerce u dubini ove naizmjenicno pitome i divlje planine.
povratak putem kraj Zlace do pocetne tacke je jednostavan. Neposredno prije izlaska na glavni put prema hotelu lijevo, imate improvizovanu kapiju koja predstavlja ulaz na lijepo uredjenu rekracionu stazu Mackovac koja vodi do hotela

Photo ofparking Hotela Zlaca - pocetna tacka Photo ofparking Hotela Zlaca - pocetna tacka Photo ofparking Hotela Zlaca - pocetna tacka

parking Hotela Zlaca - pocetna tacka

Photo ofpocetak staze Mackovacka kosa - desno Photo ofpocetak staze Mackovacka kosa - desno Photo ofpocetak staze Mackovacka kosa - desno

pocetak staze Mackovacka kosa - desno

skretanje lijevo prema Nevesilju

plato pred zavrsni uspon desno

Vrh Zelemboj 1053 m

lijevo Lovackom kosom

pravo putem - nailazak na stazu Veljaca

PictographWaterfall Altitude 2,216 ft

Vodopad Velika Zlaca

neka kucica sa klupom

Photo ofpravo putem - nailazak na stazu za Harambista Photo ofpravo putem - nailazak na stazu za Harambista Photo ofpravo putem - nailazak na stazu za Harambista

pravo putem - nailazak na stazu za Harambista

PictographMountain hut Altitude 1,717 ft

Planinarska kucica

Raskrsnica putem pravo

PictographFountain Altitude 1,619 ft

Voda - iza su slapovi

Photo oflijevo rekreativnom stazom Mackovac Photo oflijevo rekreativnom stazom Mackovac Photo oflijevo rekreativnom stazom Mackovac