Zavelim (Kolakovac) kružna

May 4, 2024
May 2024

near Okruglice, FBiH (Босния һәм Герцеговина)

Na početnu tačku se može doći ili iz pravca Buskog jezera putem prema Zidinama i Vranjači, ili sa puta Tomislavgrad-Posusje skretanjem prema Roškom polju i onda prolaskom polja sa nizom naselja Vojkovici , Rosko Polje , Krnjin i dolaskom na pocetnu tacku do table sa natpisom za izvor Mocilo i uspon na Kokalovac.
Od table do pocetne tacke - izvora Mocila vodi oko 500 m makadamskog puta, koji se u trenutku kad smo mi bili radio pa nismo mogli vozilima preci taj dio.
Od izvora ima tabla za stazu koja vodi lijevo (istocno) od izvora sa oznakom 2 sata i 45 minuta do vrha. Mi smo ipak produzili travnatim putem kraj sadrvana desno (zapadno) da bi napravili kruznu stazu. poslije 50ak m se nalazi tabla sa pravcem i oznakom 2 sata i 45 minuta do vrha.
Staza je prava sumska, lagano se uspinje uz sumu i prvi veci uspon je tek poslije raskrsnice sa stazom koja vodi od kamenoloma. nakon toga staza se nesto brze uspinje sumskim predjelima prepunim rastinjem srijemosa. kad se izadje na livadu uspon ide nesto sporije podrucjem livada sve do zavrsnog grebena.

s vrha se pruza prekrasan pogleda na Busko jezero, planine Tusnicu, Kamesnicu, Vran, Cvrsnicu, na jugu se vidi i more kod otoka Braca a sa grebena sa juzne strane od vrha se vidi i prelijepo egzoticno Zeleno jezero.
Povratak s druge strane, kraj starog antenskog usmjerivaca pa strmije kroz sumu.

Ne previse teska, prelijepa sumska staza, odlicno markirana i ociscena od PD Zavelim, prelijepi vidici sa vrha neki su od razloga za posjetiti ovu planinu

yt video

izvor Mocilo

Photo ofdolazak na raskrnsicu od kamenoloma, lijevo Photo ofdolazak na raskrnsicu od kamenoloma, lijevo Photo ofdolazak na raskrnsicu od kamenoloma, lijevo

dolazak na raskrnsicu od kamenoloma, lijevo

Photo ofraskrsnica po izlasku iz sume, lijevo Photo ofraskrsnica po izlasku iz sume, lijevo Photo ofraskrsnica po izlasku iz sume, lijevo

raskrsnica po izlasku iz sume, lijevo