ZARDLIME waterfall- Part1 آبشار زردلیمه

2043
May 13, 2020
April 2017

near Darreh Kalak, Chaharmahal and Bakhtiari (Iran)

ترکینگ دو یا سه روزه- پیشنهاد من 3 روزست. شب اول کنار آبشار، شب دوم در مسیر آبشار به گزستان در کنار رودخونه. این ترک مربوط به قسمت اول از نقطه شروع تا آبشار هست. برای برگشت می توان از همین مسیر برگشت یا می توان دقیقا از محل آبشار با کابلی که روی رودخانه نصب شده است به طرف دیگر رودخانه رفت و از پاکوب سمت راست مسیر را ادامه داد. بعد از حدود 2، 3 ساعت پیاده روی به پله های دستکن بر دیواره کوه می رسید. پله ها را با احتیاط به پایین رفته و از پل طبیعی خداآفرین عرض رودخانه را رد کرده و تا روستای گزستان پیمایش رو ادامه دهید(ترک پارت دو). ازونجا باید ماشین دربست گرفت و به شهرکرد یا هرجای دیگر رفت. من حالت دوم رو پیشنهاد میدم که منطقه را بطور کامل ببینید و مسیر تکراری بر نگردید.
دوغ محلی عشایر خوشمزست اما سلامت و تمیز بودنش با خداست. برنامه بدلیل کوله کشی سنگین و پیمایش در سراشیبی و سربالایی سنگین بوده و آمادگی بدنی و روحیه قوی می خواد . بهترین زمان برنامه اردیبهشته. آب کافی بخصوص برای نیمه اول مسیر تا آبشار حتما همراه داشته باشید. کفش و کوله مناسب و استاندارد اهمیت زیادی داره. آبشار را هم از پایین و هم از بالا در قسمت سرچشمه بازدید کنید.
حوالی نقطه شروع مجسمه های سنگی شیر وجود داره برای عکاسی و ثبت خاطره مناسبن. حفظ نظافت منطقه فراموش نشه.