ZARDELIMEH AZ GAZESTAN آبشار زرد لیمه از روستای گزستان

Photo ofZARDELIMEH AZ GAZESTAN آبشار زرد لیمه از روستای گزستان Photo ofZARDELIMEH AZ GAZESTAN آبشار زرد لیمه از روستای گزستان Photo ofZARDELIMEH AZ GAZESTAN آبشار زرد لیمه از روستای گزستان

Very difficult
April 29, 2023
April 2023

near Gazestān, Chaharmahal and Bakhtiari (Iran)

چرا باید به آبشار زرد لیمه سفر کنید
آبشار زرد لیمه یکی از جاهای دیدنی چهار محال و بختیاری است که در ۸۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. این آبشار در شهرستان اردل، بین کوه‌های زاگرس و در انتهای دره لیمه و در کنار رودخانه بازفت است. آبشار زرد لیمه یکی از عریض‌ترین و بزرگ‌ترین آبشارهای ایران است. عرض این آبشار ۶۵ و ارتفاع آن ۴۰ متر است. یکی از مشکلاتی که برای دیدن این آبشار با آن روبرو هستید، راه دسترسی به آن است. برای دسترسی به آبشار باید از صخره‌ها بالا رفته و راهی پُر پیچ‌و‌خم را طی کنید.

ین موضوع هم یکی از اصلی‌ترین دلایل بکر بودن این منطقه است. شاید دست کمتر گردشگری به اینجا رسیده است.
روز جمعه 1 اردیبهشت 1402 ساعت چهار صبح با 4 ماشین شخصی از زرین شهر به طرف روستای گزستان حرکت کردیم ساعت 8 به آنجا رسیده وپس از صرف صبحانه ساعت 9 برنامه شروع شد پس عبور از رودخانه با جره به مسیر خود ادامه داده ساعت 1 بعد از ظهر کنار روستای با دامشیرین پس از صرف نهار واستراحت به مسیر خود ادامه داده ساعت 6 بعد از ظهر به روبروی آبشار رسیده و شب را استراحت کرده صبح دوباره به وسیله جره به آن طرف رودخانه کنار آبشار رفته وعکس گرفته وساعت 11پس از عبور از روخانه به سمت گزستان حرکت کردیم ساعت 8 شب به روستا رسیده و به طرف زرین شهر حرکت کردیم ساعت 1 به زرین شهر رسیدیم

GAZESTAN گزستان خانه بوم گردی

GAZESTAN خانه بوم گردی یکی از راه‌های اصلی که عشایر برای رسیدن به مقصد خود از آن عبور می‌کنند دره‌های سخت و صعب‌العبور و رودخانه بازفت در منطقه گزستان است. طبق سنتی دیرینه، عشایر برای عبور از رودخانه از چند مشک باد شده استفاده می‌کنند که به آن «سینی» می‌گویند. جالب است بدانید که این مشک‌ها مانند قایق عمل می‌کنند با این تفاوت که پارو ندارند و برای عبور از رودخانه، عشایر پا می‌زنند.